ایران

پزشک متخصص: دسترسی به گازهای به کاررفته در مسمومیت‌ها برای افراد عادی غیرممکن است

بنا به گزارش‌ها بیش از 35 شهر روز گذشته شاهد حمله سیستماتیک با گاز سمی به دانش‌آموزان در مدارس بوده است.

محمدرضا هاشمیان، فوق‌تخصص بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان «مسیح دانشوری» تهران، شنبه 13 اسفند در گفت‌وگو با روزنامه «هم‌میهن» با اشاره به اینکه عاملان حمله به مدارس از نوعی «گاز ترکیبی» برای مسموم کردن دانش‌آموزان استفاده کرده‌اند، گفت «دسترسی به گازهایی که برای مسموم‌سازی دانش‌آموزان استفاده شده، برای افراد عادی و عموم مردم امکان‌پذیر نیست.»

هاشمیان با تاکید بر جدی بودن مسمومیت‌ دانش‌آموزان گفت که در برخی گزارش‌ها افراد دچار بی‌حسی عضلانی یا فلج موقتی شده‌اند. به هر حال ماجرا جدی است و می‌تواند حتی تاثیرات شدیدتری مانند مشکلات کلیوی و ریوی ایجاد کند.

او خطاب به وزارت بهداشت گفت که «نباید به‌راحتی از این موضوع گذشت. مسئولان وزارت بهداشت باید دراین‌باره گزارش دهند و نباید خیلی راحت از این موضوع گذشت. ما در شروع ماجرا هستیم و باید بدانیم چه اتفاقی افتاده است. وزارت بهداشت باید به ما بگوید که چه خبر است و چه گازی در حال انتشار است.»

بنا به گزارش‌ها بیش از 35 شهر روز گذشته شاهد حمله سیستماتیک با گاز سمی به دانش‌آموزان در مدارس بوده است.

این حملات شب گذشته نیز ادامه داشته است. ویدیوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، بامداد یک‌شنبه 14 اسفند، حضور چند آمبولانس در پی مسمومیت دانشجویان در خوابگاه یاس، واقع در خیابان مافی شهر ارومیه را نشان می‌دهد.

بامداد یک‌شنبه 14 اسفند، چند آمبولانس در پی مسمومیت دانشجویان در خوابگاه یاس، واقع در خیابان مافی شهر اورمیه حاضر شدند.

به گفته ناظران و فعالان سیاسی، اعلام مواضع متناقض مقامات عالی حکومت ایران پس از گذشت بیش از سه ماه از حملات شیمیایی گسترده و هماهنگ به مدارس دخترانه در سراسر کشور و عدم پیگرد جدی قانونی، از احتمال دخالت مسئولان و نهادهای بالای حکومتی در این حوادث سریالی دارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا