fa

هشدار برایان هوک به اروپایی‌ها!

هشدار غیرمنتظره برایان هوک به اروپایی‌ها: «شرکت‌های اروپایی یک انتخاب دارند، یا با ایالات متحده تجارت می‌کنند یا با ایران».

«برایان هوک» نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در امور ایران و رئیس «گروه اقدام ایران» در وزارت خارجه ایالات متحده امروز (جمعه) اعلام کرد که دولتش هر کشوری را که از ایران نفت خریداری کند، تحریم می‌کند.

هوک در ادامه گفت: «شرکت‌های اروپایی یک انتخاب دارند، یا با ایالات متحده تجارت می‌کنند یا با ایران».

به نوشته وبگاه شبکه «اسکای‌نیوز» وی اظهار داشت: «رئیس‌جمهور آمریکا مکررا گفته که از هر نوع تماسی از ایران استقبال می‌کند. (اما) ایران بارها دیپلماسی ما را رد کرده است».

نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در امور ایران، با بیان اینکه هر کشوری که از ایران نفت خام خریداری کند تحت تحریم‌های واشنگتن قرار می‌گیرد، افزود: «آمریکا در تلاش است تا به تنهایی 50 میلیارد دلار عایدی ایران از فروش نفت را قطع کند و تحریم‌ها را تا زمانی که ایران یک کشور عادی شود، تشدید می‌کند».

هوک با تاکید بر اینکه آمریکا خواستار تغییر رفتار ایرانی‌هاست، نه تغییر رژیم، کفت: «اگر مانع تثبیت ایران در یمن نشویم، آنها در موقعیتی خواهند بود که تنگه هرمز را مسدود کنند».

وی همچنین از دیدار خود با رئیس سازمان دریانوردی بین‌المللی در لندن برای گفت‌وگو درباره کنترل نفتکش‌های خروجی از ایران خبر داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا