اجتماعیایرانسیاست

امام جمعه ورامین: دوچرخه‌سواری یک زن… غیرت‌ها کجا رفته؟

امام جمعه ورامین دوچرخه‌سواری یک زن با آنچه لبا‌های نامناسب عنوان کرده را ناسازگار با ارزش‌های اخلاقی توصیف کرده و مردان را به غفلت از ‌غیرت متهم کرده است.

محسن محمودی، امام جمعه ورامین ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر مدعی شد  «برخی به عنوان ورزش، دختران و پسران را به بیراهه می‌برند، دوچرخه سواری یک زن با لباس‌های نامناسب با کدام ارزش اخلاقی سازگار است؟»

وی در ادامه با اظهاراتی تحریک‌آمیز گفت «چرا برخی از ما به این موضوعات بی‌تفاوت شده ایم، غیرت ها کجا رفته است؟»

اظهارات آقای محمودی در مورد ورزش و دوچرخه‌سواری زنان در حالی مطرح می‌شود که در هفته‌های اخیر موجی از «قتل‌های ناموسی و غیرتی» در ایران بر علیه زنان بوقوع پیوسته است.

امام جمعه ورامین همچنین با دعوت از مسئولان به انجام دادن «وظایف شرعی» خود در این مورد افزود اگر آنها «به وظایف شرعی خود عمل می‌کردند وضع ما بهتر از این بود.»

گفتنی‌ست بر اساس گزارشات منتشر شده طی یک ماه اخیر ۷ مورد قتل ناموسی و غیرتی در ایران اتفاق افتاده که در هر مورد زنان با نهایت خشونت به قتل رسیده‌اند.

از این۷ مورد، ۲ مورد در آبادان، ۲ مورد در سیستان و بلوچستان، ۲ مورد در گیلان و یک موزد هم در کرمان اتفاق اقتاده است.

در این زمینه، بر اساس گزارش سال ۱۳۸۸ پلیس ایران، فقط در شهر احواز، ۱۵ زن به خاطر دغدغه‌های ناموسی قربانی شدند که این تعداد، معادل ۲۴.۵ درصد از کل قتل‌هایی‌ست که در این سال در احواز رخ داده‌است.

مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران نیز روز دوشنبه ۲۶ خرداد با انتشار بیانیه‌ای با مسئول اعلام کردن آنچه که «مدافعان غرب‌گرای حقوق زنان» عنوان کرده، از کودک همسری دفاع کرد.

این بیانیه با اشاره به مخالفان کودک همسری گفته بود که آنها ازدواج زیر ۱۸ سال دختران را «به خطا، کودک همسری‌اش نامیده‌اند،»

همچنین فاطمه محمد بیگی، نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی، روز شنبه ۱۷ خرداد، در گفتگویی با ایلنا گفته بود که فمینیسم «باعث تضعیف حوزه زنان شده است

این نماینده زن در مجلس ایران با تقلیل جایگاه زن به نقش تولید مثل و ازدیاد جمعیت اظهار داشته بود «برخی از چهره‌های مجلس دهم نتوانستند آن جایگاهی که باید برای زنان و خانواده در نظر می‌گرفتند را ایجاد کنند. به طور مثال در بحث رشد جمعیت سال‌هاست که ما با کاهش روبرو هستیم و آن طور که باید و شاید مشوق‌های جمعیتی را ایجاد نکردیم و حمایت‌های لازم را هم صورت ندادیم.»

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا