ایرانجهان

روسیه و ایران درباره همکاری‌های نظامی گفت‌وگو کردند

وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه یکم شهریور اعلام کرد که معاون وزیر دفاع این کشور با فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران درباره همکاری‌های نظامی گفت‌وگو کرده است.

طبق این اطلاعیه که در خبرگزاری اینترفکس روسیه بازتاب یافته است، الکساندر فومین با سرتیپ کیومرث حیدری درباره چگونگی توسعه این همکاری‌ها به بحث و گفت‌وگو پرداخته است.

خبرگزاری حکومت ایران، ایرنا، نیز در گزارشی تصاویر دیدار روز چهارشنبه مقامات نظامی دو کشور را که کاظم جلالی، سفیر ایران نیز در آن حضور داشته است، منتشر کرد.

این رسانه در گزارشی دیگر به نقل از فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران نوشته است که «مناسبات دفاعی ایران و روسیه هر روز عمیق‌تر می‌شود.»

کیومرث حیدری سفر خود به مسکو را «ثمربخش» توصیف کرده و بدون ذکر جزییات گفته که هیات ایرانی در این سفر با نیروهای مسلح روسیه به «توافقات خوبی» دست پیدا کرده است، از جمله «در زمینه مقابله با تروریسم.»

این مقام نظامی ایران روز یکشنبه در نخستین روز سفر به مسکو از غرفه ایران در نمایشگاه نظامی روسیه، موسوم به آرمی ۲۰۲۳ در پارک پاتریوت در حومه مسکو بازدید کرده بود.

وی همچنین در روز دوشنبه مذاکراتی با اولگ سالیوکوف، فرمانده کل نیروی زمینی نیروهای مسلح روسیه، داشت.

روابط تهران و مسکو از زمان حمله نظامی روسیه به اوکراین در حدود ۱۸ ماه گذشته تعمیق یافته و به‌ویژه در حوزه نظامی گسترده‌تر شده است. دو کشور تحت تحریم‌های غرب قرار دارند که به اقتصاد آنها فشار بسیاری وارد کرده است.

کشورهای غربی ایران را متهم می‌کنند که تعداد بسیاری پهپاد نظامی به روسیه داده است که از آنها در جنگ علیه اوکراین استفاده می‌شود. ایران اما می‌گوید که تنها تعداد محدودی پهپاد به مسکو داده که آن هم برای قبل از جنگ اوکراین بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا