جهان

آمریکا: یکی از حامیان مالی حزب‌الله لبنان در فرودگاه بخارست رومانی بازداشت شد

مقامات قضایی آمریکا روز جمعه پنجم اسفند اعلام کردند٬ محمد ابراهیم بزی، یک شهروند لبنانی -بلژیکی واز افراد کلیدی در تامین مالی حزب الله لبنان در فرودگاه بخارست، پایتخت رومانی، بازداشت شده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، محمد ابراهیم بزی، ۵۸ ساله، در سال ۲۰۱۸ از سوی آمریکا به عنوان یک «تروریست جهانی» معرفی شد و جایزه ۱۰ میلیون دلاری برای اطلاعات در موردش تعیین شده بود.

مقامات آمریکایی می‌گویند محمد ابراهیم بزی میلیون‌ها دلار برای حزب الله لبنان، گروه مورد حمایت ایران، فراهم کرده است.

بریون پیس، دادستان منطقه بروکلین در نیویورک، گفت که استرداد محمد ابراهیم بزی و شهروند لبنانی طلال شاهین، ۷۸ ساله، به اتهامات مندرج در کیفرخواستی که ماه گذشته در دادگاه فدرال بروکلین باز شده بود، پیگیری می‌شود.

این مقام قضایی اضافه کرده است محمد ابراهیم بزی خیال می‌کرد که می‌تواند مخفیانه صدها هزار دلار را از ایالات متحده به لبنان منتقل کند، بدون اینکه دستگاه‌های قانونی متوجه شوند، اما بازداشتش امروز ثابت می‌کند که او اشتباه می‌کرده است.

طبق این گزارش، توطئه برای وادار کردن شهروندان آمریکایی به انجام معاملات غیرقانونی با یک گروه تروریستی بین المللی و پولشویی از جمله اتهامات محمد ابراهیم بزی و طلال شاهین است.

هنوز مشخص نیست که چه کسی وکالت این دو نفر را به هنگام انتقال به ایالات متحده برعهده خواهد داشت.

دانیل جی. کفافیان، سرپرست اداره مبارزه با مواد مخدر در نیوجرسی، گفت که متهمان «تلاش کردند تا به حزب الله، یک سازمان تروریستی بین المللی که مسئول مرگ و ویرانی است، کمک‌های مالی مداوم ارائه کنند

محمد ابراهیم بازی روز جمعه پس از ورود وی به بخارست توسط نیروهای امنیتی رومانی بازداشت شد.

وزارت خزانه داری آمریکا در اردیبهشت ۱۳۹۷، محمد ابراهیم بزی را به همراه عبدالله صفی الدین، نماینده حزب الله لبنان در ایران، را تحریم کرد.

آمریکا از سال ۱۹۹۷ حزب الله لبنان را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده است. مقام‌های آمریکا و متحدان واشنگتن از جمله عربستان سعودی و اسرائیل همواره نسبت به قدرت فزاینده حزب‌الله لبنان در گوشه و کنار جهان هشدار داده‌اند.

رادیوفردا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا