ایران

خامنه ای: مخالفت با نظام مخالفت با اسلام است

درپی ادامه تلاش دوباره خامنه‌ای برای تشویق به شرکت در انتخابات او مخالفت با انتخابات و نظام را به «مخالفت با اسلام» تشبیه کرد.

خامنه ای چهارشنبه، ۱۳ دی‌ماه، بار دیگر با تأکید بر اهمیت شرکت در انتخابات، مخالفت با آن را «مخالفت با جمهوری اسلامی» و حتی «مخالفت با اسلام» خواند.

علی خامنه‌ای گفت: «انتخابات یک وظیفه است و هر کسی با انتخابات مخالفت کند با جمهوری اسلامی و اسلام مخالفت کرده است.»

در چند انتخاباتی که در سال‌های گذشته در ایران برگزار شده، هر بار از میزان مشارکت رأی‌دهندگان به شکل چشمگیر کاسته شده، اتفاقی که حتی مقامات جمهوری اسلامی هم بارها به آن اشاره کرده‌اند.

انتخابات مجلس و مجلس خبرگان قرار است حدود دو ماه دیگر برگزار شود، و خامنه‌ای به پیشواز همین رخداد سیاسی در یک ماه گذشته در هر سخنرانی خود بیشترین تأکید را بر تشویق مردم به شرکت در انتخابات گذاشته است.

او روز دوم دی‌ماه با تأکید بر ضرورت شرکت در انتخابات و برگزاری «باشکوه» این دو انتخابات، خطاب به همه کسانی که «مخاطبانی» دارند گفته بود که «وظیفه‌ دارند مردم را به انتخابات دعوت کنند».

با این حال خامنه‌ای در این سخنرانی‌ها نه به رد صلاحیت گسترده نامزدها اشاره کرده و نه به بی‌اعتنایی حکومت به خواسته‌های مردمی از جمله آزادی پوشش و معرفی و مجازات عاملان و آمران خشونت علیه شهروندان در اعتراضات ۱۴۰۱.

در عوض، او روز چهارشنبه با اشاره‌ای گذرا به پرونده‌های فساد سیاسی و مالی و اقتصادی کلان مدعی شد که «یکی از نقاط قوت نظام اسلامی مبارزه با فساد است».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا