ایرانجهانخاورمیانه

حملات هوایی اسرائیل به محموله‌های‌ سلاح ایران در فرودگاه دمشق

اسرائیل طی حملاتی هوایی مواضع نظامی سوریه در حومه دمشق و محموله‌های تسلیحات ایرانی ارسالی برای حزب‌الله را در فرودگاه پایتخت این کشور هدف قرار داد.

رسانه‌های رژیم سوریه از کشته شدن 3 نفر و وارد آمدن خسارت‌های مادی در نتیجه حملات هوایی اسرائیل به اهدافی در این کشور خبر دادند.

دیدبان حقوق بشر سوریه شامگاه جمعه 30 اردیبهشت اعلام کرد که وقوع انفجارهایی پی در پی، دمشق پایتخت سوریه را لرزاند.

دیدبان افزود که در اثر واکنش پدافند هوایی رژیم سوریه به حملات هوایی اسرائیل علیه مواضع نظامی در پیرامون دمشق، انفجارهای متوالی در این منطقه شنیده شد.

از سویی منابع «العربیه» از حملات هوایی اسرائیل به پیرامون فرودگاه دمشق و طرطوس در سوریه خبر دادند.

به گفته این منابع، حملات اسرائیل محموله‌های تسلیحات ایران که به فرودگاه دمشق رسیده و از آنجا در حال انتقال به حزب‌الله لبنان بود را هدف قرار داد.

خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» نیز جمعه اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور به این حملات واکنش نشان داده و تعدادی از موشک‌های متخاصم را در آسمان حومه جنوبی دمشق هدف قرار داده و سرنگون کرده است.

این خبرگزاری پیش از آن نیز از شنیده شدن صدای وقوع انفجارهایی در آسمان دمشق، پایتخت سوریه خبر داده بود و به نقل از خبرنگار خود نوشت که پدافند هوایی سوریه با «اهداف دشمن در آسمان حومه دمشق» مقابله کرده است.

اسرائيل بدون به‌عهده گرفتن مسئولیت آن حملات، همواره به بمباران اهداف متعلق به ایران و گروه‌های شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان در عمق خاک سوریه اقدام کرده است.

العربیه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا