آذربایجانایران

تداوم بلاتکلیفی ۸ فعال ملی آذربایجان در زندان اردبیل، علی رغم صدور قرار وثیقه

فعالین بازداشتی ملی مدنی آزربایجان‌جنوبی در اردبیل علی رغم قرار وثیقه صادره در زندان محبوس می باشند.

نزدیکان فعالین بازداشتی ملی مدنی آزربایجان‌جنوبی در اردبیل اطلاع داده اند که علی رغم مراجعه چندین باره خانواده، شعبه ۷ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اردبیل تاکنون از قبول قرار وثیقه صادره و صدور آزادی موقت برای این فعالین خودداری می کند.

طی روزهای گذشته خانواده ی آقایان عسگر اکبرزاده، میثم جولانی، سعید صادقی فر، یوسف کاری، محمد جولانی، فیروز معینی، سجاد قانع مقدم ویاشار اکبرزاده برای چندمین روز متوالی به شعبه ۷ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل مراجعه کرده اند،اما بازپرس پرونده آقای کامیار سلیم علی رغم صدور قرار وثیقه و تامین آن از سوی مراجعین، تحت فشار نهادهای امنیتی از قبول قرار وثیقه و صدور آزادی موقت برای بازداشتی ها اجتناب کرده است.

فعالین بازداشتی پس از تفهیم اتهامات واهی باعناوین «تجمع و تبانی جهت اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی» با اتمام دوره ی بازجویی به زندان مرکزی اردبیل منتقل شده وهم اکنون در وضعیت بلاتکلیفی در بند نظامی زندان مرکزی اردبیل به سر میبرند .

پیش تر محسن محسن زاده دیگر فعال ملی مدنی آزربایجان در تاریخ ۱۴ مهرماه به قید قرار وثیقه ی ۴۰۰ میلیون تومانی تا پایان مراحل دادرسی از زندان مرکزی اردبیل آزاد شده بود.

بنا به اخبار موثق نزدیک به ۲۰۰ نفر از شهروندان و معترضان در اردبیل ،همزمان با اعتراضات اخیر ملت آزربایجان در شهرهای مختلف در حمایت از مطالبات زنان و حقوق ملت آزربایجان همراه با ضرب وشتم بازداشت شده بودند که بسیاری از آنها پس از اخذ تعهد در بازداشتگاههای پلیس اطلاعات و امنیت وبرخی به قید کفالت و قرار وثیقه تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شده اند.

به دلیل قطع ارتباط اینترنتی در پی اعتراضات اخیر و فشار نهادهای امنیتی بر خانواده بازداشت شدگان مبنی بر عدم اطلاع رسانی، آمار دقیقی از اسامی بازداشت شدگان تا کنون منتشر نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا