جهانسلامتی و زندگی

رکورد بی‌سابقه مبتلایان به کرونا در روسیه؛ ابتلای نزدیک به۳ هزار نظامی

فدراسیون روسیه اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ هزار ۵۸۱ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. به این ترتیب تعداد کل مبتلایان در کشور به ۱۴۵ هزار و ۲۶۸ نفر رسیده است

در حالی که در روسیه اوایل ماه آوریل (نیمه اول فروردین) فقط حدود ۵ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده بود، اکنون به معنای واقعی کلمه یک انفجار ویروسی در حال بوقوع پیوستن است.

دولت مسکو امروز دوشنبه، ۱۵ اردیبهشت، اعلام كرد كه ۱۰ هزار ۵۸۱ تست مثبت ویروس کرونا گزارش شده است. بنابراین، تعداد مبتلایان در روسیه در مدت کوتاهی به ۱۴۵ هزار و ۲۶۸ نفر رسید.

روسیه، دیروز یکشنبه، ۱۴ اردیبهشت نیز  با اعلام ۱۰ هزار و ۶۳۳ مورد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ بالاترین رقم مبتلایان که تاکنون در یک روز بوقوع پیوسته بود را اعلام کرده بود.

بدین صورت، مبتلایان در روسیه در طول کمتر از یک ماه حدود ۳۰ برابر افزایش یافته است.

از سوی دیگر، وضعیت سلامتی میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه که به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده وخیم گزارش شده است.

سخنگوی دولت روسیه روز یکشنبه، ۱۴ اردیبهشت به اینترفاکس گفت که نخست وزیر در بیمارستان زیر نظر متخصصان تحت معالجه است. میشوستین در چند روز گذشته از طریق تلفن با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری و همکاران دیگرش در ارتباط بود. بیماری او روز پنجشنبه به طور رسمی اعلام شد.

همچنین وزارت دفاع روسیه امروز اعلام کرد ۲ هزار و ۹۰۰ نظامی روس و همچنین دانشجویان افسری در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

بر اساس این گزارش تست کرونای ۳۲۲ نیروی غیرنظامی وزارت دفاع این کشور نیز مثبت بوده است.

گفته می‌شود دلیل افزایش ناگهانی آمار مبتلایان به ویروس کرونا در روسیه، برگزاری مراسم رژه یادبود پیروزی شوروی بر آلمان نازی بود که پس از آن دستکم ۱۵ هزار سرباز و نظامی روس قرنطینه شدند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا