آذربایجان

الهام علی‌اف: “اگر فاشیسم ارمنی دوباره سر بلند کند، ده برابر بیشتر پاسخ می گیرد”

الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان در خطاب به ملت به مناسبت آزادسازی آغدام گفت كه آذربایجان فاشیسم ارمنستان را شکست داده و در نتیجه منطقه و جهان را از این فاشیسم نجات داده است.

با این حال، رئیس جمهور آذربایجان گفت که فاشیسم ارمنستان می تواند دوباره سر بلند کند، در این صورت، آذربایجان ده برابر بیشتر پاسخ خواهد داد.

رئیس جمهور آذربایجان گفت:

«در مورد این واقعیت که امروز ارمنستان دروغ دیگری منتشر کرده، می خواهم آن را نیز روشن کنم. اکنون گفته می شود که ۹۰ هزار ارمنی از قره باغ کوهستانی فرار کرده و پناهنده شده اند. دروغ است.

از کجا یاد می‌دانیم؟ ما اطلاعات عملیاتی داریم ما منابع اطلاعاتی زیادی در آن منطقه داریم و این یکی از دلایل موفقیت ماست. ما دقیقاً می دانستیم و اکنون نیز می دانیم که در آنجا چه اتفاقی می افتد و رئیس حکومت خودخوانده آنها کجا پنهان شده است. احتمالاً او نیز واقف بود که ما این را می دانیم. به همین دلیل نتوانست دماغ خود را بیرون آورد و در پناه‌گاه مخفی شد. ما اطلاعات داریم، منابع داریم، تصاویر ماهواره ای داریم. بنابراین، با اطمینان کامل می گویم که حداکثر ۶۵ هزار نفر در قره باغ، از جمله سرزمین های اشغالی، زندگی می کردند. بنابراین، ۹۰ هزار پناهنده از کجا آمده اند؟ باز هم جعلیات، باز هم دروغ. حالا او باز هم با نق نق کنان به دامن این و آن خواهد چسبید که به من کمک کنید. “به من کمک کنید”، اصل ایدئولوژی آنهاست. کدام ملتی می تواند با چنین ایدئولوژی‌ای رشد کند؟ چه کسی تاکنون از انتظارات واهی از کسی، و سپس [بعد از اینکه بر آورده نمی‌شود] با کینه، قهر و خواسته پیش کشیدن سود برده است؟

ما این دروغ ها را در مورد تعداد پناهندگان افشا خواهیم کرد، و اگر پناهنده ای بود، این تقصیر ما نیست. زیرا ما علیه مردم غیرنظامی جنگ نکردیم. آنها علیه مردم غیرنظامی جنگیدند. ما ۹۴ شهید در میان غیرنظامیان داریم، بیش از ۴۰۰ غیرنظامی زخمی، بیش از ۳۰۰۰ خانه ویران شده است. تلفات آنها در میان غیرنظامیان بسیار کمتر است. اما آنها جمعیت غیرنظامی ما را هدف قرار دادند. گنجه مورد اصابت موشکهای بالستیک قرار گرفت. آنها با بمب های خوشه ای، با بمب های فسفر به برده حمله کردند. این یک جنایت جنگی است. شهر ترتر تقریباً ویران شد. بیشترین تعداد بمب‌ها روی ترتر بارید. هر روز صبح به من می گفتند چند بمب پرتاب شده است. روزی می‌شد که دو هزار گلوله بر روی شهر، آن هم یک شهر کوچک می‌افتاد.

آیا این وحشیگری ارمنی نیست؟ آیا این تکرار نسل کشی خوجالی نیست؟ ببینید با چه کسانی رویارو شدیم و چه کسی را شکست دادیم؟ تکرار می کنم، این نه تنها احیای تمامیت ارضی ما، بلکه شکستن کمر فاشیسم ارمنستان است. ما منطقه را از فاشیسم ارمنستان نجات دادیم، دنیا را از فاشیسم ارمنستان نجات دادیم. اما ممکن است دوباره سر بلند کند. اما اجازه نخواهیم داد. بگذار همه بدانند. ما برای دفاع از خود هر قدمی لازم باشد برمی داریم. ما برای محافظت از شهروندان خود هر اقدامی لازم باشد انجام خواهیم داد و هیچ کس نمی تواند مانع ما شود. طی این ۴۴ روز همه دنیا دیدند. هیچ کس نمی تواند در مقابل ما بایستد، شرایطی را برای ما تحمیل کند. در روزهای اول جنگ، نمایندگان کشورهایی که می خواستند شرایطی را به ما تحمیل کنند، کسانی که می خواستند ما را تهدید کنند، کسانی که می خواستند به ما تهمت بزنند، پاسخ قاطعانه ای از ما دریافت کردند. آنها دیدند که ما از آن کشورهایی نیستیم که سر خود را در مقابل کسی خم کنیم و من از آن رهبرانی نیستم که بخواهم چیزی را سخن تحمیل شده‌ای را از کسی بپذیرم. به حد کافی جواب داده ام و در صورت لزوم خواهم داد. بنابراین، اگر فاشیسم ارمنستان دوباره سر بلند کند، اگر اقداماتی علیه ما انجام شود، آنها پاسخی ده برابر دریافت خواهند کرد؛ ده برابر. و هیچ کس نمی تواند مانع ما شود.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا