ایران

احراز هويت نوجوان قشقايي كشته شده در اعتراضات آبان ماه

محمد داستان خواه دانش آموز ١٥ساله ازطایفه شش بلوکی - علمدارلو، يكي ديگر از جانباختگان اعتراضات اخير ميباشد كه بعد از ظهر روز شنبه ۲۵ آبان در صدرا هدف گلوله قرار گرفته است.

«محمد داستان خواه» ١٥ساله و دانش آموز و ازطایفه شش بلوکی_ علمدارلو ، يكي ديگر از جانباختگان اعتراضات اخير ميباشد كه بعد از ظهر روز شنبه ۲۵ آبان در صدرا هدف گلوله قرار گرفته است.

 

به گزارش «قایی نیوز»، «محمد داستان خواه بر اثر اصابت مستقیم گلوله که سینه و کتف این دانش آموز ١٥ساله را شکافته و  در دم جان وی را گرفته است.

نزدیکان محمد مدعي هستند كه مادرش توانسته جنازه وي را ببيند اما جنازه را به او تحويل نداده اند.

همچنين خانواده را تحت فشار گذاشته اند و با گرفتن تعهد و التزام به اینکه بی سر و صدا و مخفیانه جنازه را دفن کنند چند روز بعد جسد را تحویلشان داده اند.

یکی دیگر از نزدیکان محمد داستان خواه میگوید : جنایتی وحشیانه مرتکب شده اند. محمد با چهار تن از همکلاسی هایش در راه خانه بوده اند هر پنج نفر دانش اموز.

همه را به رگبار بسته اند و هر پنج دانش اموز کشته شده اند.

یکی دیگر از شاهدان عینی می گوید ، ابعاد جنایت در صدرا بسیار وسیع است.

او به نقل از یکی از منابع خود در بیمارستان پیوند اعضا صدرا میگوید تا شامگاه روز یکشنبه ۲۶ آبان تعداد ۸۲ جنازه از بیمارستان پیوند اعضا خارج شده است. تعداد ۳۱ جسد فقط در شب شنبه ۲۵ آبان به سردخانه این بیمارستان منتقل شده است.

یکی از درمانگاه های شهر صدرا نیز در حوالی ساعت ۷ عصر شنبه با هجوم نیروهای امنیتی به کنترل کامل انها در امده و ده ها کشته و زخمی در این درمانگاه وجود داشته است و خیلی از این کشته شدگان نیز از ترکان قشقایی هستند که اسامی و مشخصات خیلی از انها همچنان مسکوت است.

آنچه که مسلم است جنایت و قتل عامی هولناک در شیراز و به ویژه صدرا روی داده که رژیم تمام تلاش خود را برای سرپوش گذاشتن بر آن انجام میدهد اما حقیقت هرگز کتمان نخواهد ماند.

ابعاد جنایاتی که در صدرا و کُشَن رخ داده است با پیگیری فعالان مدنی به زودی منتشر خواهد شد و به دلیل قشقایی نشین بودن این مناطق احتمالا آمار کشته و زخمی شدگان قشقایی بسیار بسیار بیشتر از تخمینها و آمارهایی باشد که پیش از این اعلام شده است.»

 

.

.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا