آذربایجانایران

دیوار نویسی در اردبیل: “آذربایجان قهرمانهای ملی خودش را دارد، عباس لسانی”

روز‌ شنبه ۲۴دی ماه‌ ۱۴۰۱ جمعی از فعالین‌ حرکت ملی آذربایجان در حمایت از عباس لسانی فعال سرشناس و زندانی سیاسی آذربایجانی محبوس‌ در بند ۷ (امنیتی) زندانی مرکزی اردبیل اقدام‌ به دیوار نویسی گسترده درسطح محلات شهر اردبیل کرده اند.

«آذربایجان قهرمانهای ملی خودش را دارد #عباس_لسانی»

«عباس لسانی را آزاد خواهیم کرد»

«اسطوره ها‌ نمی میرند #عباس_لسانی»

«پاییز، زمستان، بهار #عباس_لسانی»

«ما همه لسانی هستیم»

«نام همه زندانیها عباس است»

«جان عباس لسانی در خطر است»

«جان عباس لسانی جان ماست‌»

«عباس لسانی نماد آزادیخواهی آذربایجان»

عنوان متون دیوار نویسی است که توسط فعالین حرکت ملی آذربایجان در سطح شهر بصورت گسترده در اعتراض به وضعیت وخیم عباس لسانی و حمایت از ایشان نوشته شده است.

در پی ایجاد ضایعات گوشتی در پشت کمر عباس لسانی، این فعال سرشناس آذربایجانی روز ۱۲دی از زندان مرکزی اردبیل به بیمارستان امام علی این شهر اعزام شده بود. به تشخیص پزشک معالج آقای لسانی، این ضایعات به‌دلیل تشدید بیماری دیسک کمر و بیماری‌های متعدد زمینه‌ای او ایجاد شده و نیاز به عمل جراحی دارد. این پزشک ضمن هشدار درباره تاخیر در انجام عمل جراحی که منجر به بدخیم شدن ضایعات ایجاد شده خواهد شد، با ارسال نامه‌ای به مقام‌های زندان اردبیل، بر ضرورت انجام عمل جراحی عباس لسانی تاکید کرده است.

عباس لسانی، به رغم ابتلا به بیماری دیسک کمر و بیمارهای متعدد زمینه‌ای، با مداخله مستقیم مقام‌های قضایی و امنیتی استان اردبیل از دسترسی به خدمات درمانی کافی محروم است. او ۵ شهریور سال جاری به دلیل لغو مرخصی درمانی اش توسط دادستان اردبیل، مجبور به بازگشت به زندان اردبیل شد. در حالی که پیشتر مرخصی او تمدید و به تشخیص پزشک معالجه نیاز به مراقبت پزشکی مستمر داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا