ایرانجهان

پروازهای ترکیه به ایران از یازدهم شهریور از سر گرفته می‌شود

شرکت‌ هواپیمایی ترکیش ایرلاین اعلام کرد که از نیمه اول شهریور پروازهای خود به ۵ شهر ایران از جمله تهران، تبریز، شیراز، مشهد و اصفهان از سر می‌گیرد.

بر اساس برنامه به‌روز رسانی شده ترکیش ایرلاین، از نیمه اول شهریور ۲۱ پرواز در هفته به مقصد تهران، ۴ پرواز در هفته به مقصد تبریز و شیراز و از پنجم سپتامبر نیز ۲ پرواز در هفته به مقصد مشهد و اصفهان انجام خواهد شد.

در این میان، هواپیمایی ترکیش ایرلاین همچنین اعلام کرد، مشتریانی که پیش‌تر از تاریخ ۲ فروردین تا ۱۰ شهریور بلیت خریدار کرده بودند، می‌توانند از این بلیت‌ها در تاریخ دلخواه استفاده کنند.

اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی ایران نیز به ایلنا گفت: « با از سرگیری پروازهای ترکیه به ایران، پروازهای ایران به شهرهای ترکیه هم آغاز خواهد شد.»

آقای سامانی تاریخ دقیقی مبنی بر آغاز پروازهای ایران به ترکیه را ارایه نداد.

وی همچنین تصریح کرد: «فعلا در این مرحله درباره پروازهای بین دو کشور تصمیم گیری شده است و هنوز هیچ تصمیمی درباره برقراری تورهای مسافرتی و گردشگری ترکیه اخذ نشده است.»

آقای سامانی درباره احتمال افزایش قیمت بلیت پروازهای ایران و ترکیه گفت: «نرخ بلیت هواپیما در مسیرهای خارجی تابع نرخ دلار است اما به طور مستقیم به تعداد پروازها و میزان تقاضا بستگی دارد. اگر تعداد پروازها کم و تقاضا بالا باشد احتمال افزایش قیمت وجود دارد.»

پس از یک وقفه چند ماهه در پروازهای ایران-ترکیه به خاطر شیوع کرونا، قرار بود پروازها به ترکیه از شب بیست و هشتم تیرماه آغاز شود ولی با شیوع مجدد این ویروس در ایران ترکیه بار دیگر تصمیم به لغو پروازها در تاریخ یاد شده کرد.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی ایران پس از آن اعلام کرد: «به دلیل  موضوعات مرتبط با شیوع ویروس کرونا، ترکیه مجددا پروازهای ایران را ا محدود کرد» و در این خصوص «ترکیه اقدام خارج از عرفی انجام نداده‌ است.»

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا