ایرانجهان

بریتانیا ۱۳ مقام و نهاد دیگر جمهوری اسلامی را به دلیل نقض حقوق بشر تحریم کرد

بریتانیا ۱۳ مقام و نهاد دیگر جمهوری اسلامی را به دلیل نقض حقوق بشر به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد

وزیر امور خارجه بریتانیا گفت رژیم ایران مردم خود را سرکوب می‌کند، در خونریزی‌ها در اوکراین و خاورمیانه مشارکت دارد و در خاک بریتانیا تهدید به کشتن و آدم‌ربایی می‌کند.

طبق بیانیه وزارت خارجه بریتانیا، عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، محمد‌ امین آقامیری، دبیر شورای عالی فضای مجازی، مسلم معین، رییس سازمان فضای مجازی بسیج، صغری خدادادی، مدیر زندان زنان استان تهران(قرچک)، مراد فتحی، مدیرکل زندان‌های استان کردستان و محمدحسین خسروی، مدیر‌کل زندان‌های استان سیستان و بلوچستان از جمله افرادی هستند که بر اساس اقدام تازه بریتانیا تحریم شده‌اند.

بریتانیا همچنین آکادمی راوین را نیز به دلیل کمک به وزارت اطلاعات در عملیات سایبری تحریم کرد.

جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه بریتانیا، در بیانیه‌ای که از سوی وزارت امور خارجه بریتانیا برای اعلام این تحریم‌ها منتشر شد، گفت: «امروز بریتانیا پیامی روشن برای رژیم ایران فرستاد مبنی بر اینکه ما این رفتار بد را تحمل نخواهیم کرد و شما را مورد بازخواست قرار خواهیم داد. تحریم‌های جدید ما کمک خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود هیچ مخفیگاهی برای کسانی که به دنبال آسیب رساندن به ما هستند وجود نخواهد داشت.»

وزیر خارجه بریتانیا از ایجاد ساز و کار جدیدی برای اعمال تحریم‌ علیه جمهوری اسلامی خبر داد که به این کشور قدرت بیشتری برای هدف قرار دادن مسئولانی می‌دهد که درباره فعالیت‌های خصمانه در خاک بریتانیا و سراسر جهان تصمیم می‌گیرند.

کلورلی گفت: «آنچه که طی ۱۸ ماه گذشته مشاهده کردیم، سطح بی‌سابقه‌ای از خشونت از سوی رژيم ایران علیه مردمی در بریتانیاست که این رژیم تلاش می‌کند صداهای مخالف را خاموش کند. ما در حال انجام اقداماتی برای حمایت از مردم و جلوگیری از رفتار رژیم ایران علیه آنها در بریتانیا هستیم.»

 

وزیر خارجه بریتانیا همچنین در جلسه پارلمان گفت: «تهدیدهای ایران علیه بریتانیا و شرکای خود را تحمل نخواهیم کرد، تحریم‌های جدید ما تضمین می‌کند که هیچ مخفیگاهی برای کسانی که به‌دنبال آسیب رساندن به ما هستند وجود ندارد.»

جیمز کلورلی خاطرنشان کرد که برنامه این کشور برای ایجاد ساز و کار تحریمی در پاسخ به فعالیت‌های شرورانه جمهوری اسلامی برای قتل یا ربایش مردم در خاک بریتانیاست.

وزیر خارجه بریتانیا همچنین به شبکه العربیه گفت قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست تروریستی همچنان یک گزینه برای این کشور است. او افزود ایران باید ارسال سلاح به حوثی‌ها را متوقف کند.

در پی اعلام این تحریم‌ها، خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران، از احضار کاردار سفارت بریتانیا به وزارت خارجه جمهوری اسلامی خبر داد و نوشت که مدیرکل غرب اروپای وزارت خارجه اظهارات و مواضع مقا‌م‌های بریتانیایی و همچنین تحریم‌های اخیر این کشور را قویاً محکوم کرده است.

بریتانیا اعلام کرده که جمهوری اسلامی از ابتدای سال گذشته دست‌کم ۱۵ تلاش برای ربودن یا حتی کشتن اتباع یا افراد مستقر در بریتانیا انجام داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا