fa

گوشی جدید سونی، کنسول جدید مایکروسافت

شرکت سونی، در بخش موبایل، چند سالی‌ست که شکست پشت شکست را تجربه می‌کند، با این وجود می‌خواهد گوشی جدیدی با شش دوربین به بازار بفرستد.

گوشی جدید سونی قرار است شش دوربین را در ساختار مستطیلی پشت خود جای بدهد. هم اکنون نوکیا ۹ با داشتن دوربین پنج‌گانه در رتبه اول در زمینه تعداد دوربین قرار دارد.

این گوشی که گزارش شده هم اکنون در حال توسعه است احتمالا در سال آینده میلادی معرفی می‌شود؛ اما این همه دوربین به چه کار می‌آید؟

در زمینه چگونگی عملکرد این دوربین‌ها، برخی رسانه‌های فناوری می‌گویند ترکیب دوربین معمولی، دوربین تله‌فوتو و دوربین اولترا واید سه دوربین اصلی را تشکیل می‌دهند.

سه دوربین دیگر هم به‌ترتیب سنسور سه‌بعدی ToF و دو سنسور باقی‌مانده از نوع سیاه‌وسفید هستند تا توانایی ثبت جزئیات را در گوشی تقویت کنند. از طرفی این دوربین‌ها توانایی عکاسی در محیط‌های تاریک را افزایش خواهند داد.

سونی از سازندگان مرجع سنسور دوربین‌های تلفن همراه در جهان است.

کنسول جدید بازی مایکروسافت

نسل نهم ایکس‌باکس با نام «اسکارلت» چه خصوصیت‌هایی دارد؟ این پرسش دوستداران جهان بازی‌های رایانه‌ای است.

مایکروسافت در جریان نمایشگاه سرگرمی‌های الکترونیک (موسوم به E3) در سال ۲۰۱۹ برخی از خصوصیت‌های دستگاه جدید خود را معرفی کرد. این کنسول در سال ۲۰۲۰ وارد بازار می‌شود.

برای پردازنده از Zen 2 شرکت ای‌ام‌دی، البته با اعمال برخی تغییرات، استفاده شده است. مایکروسافت گفته است با این پردازنده جدید، دستگاه چهار برابر قوی‌تر از کنسول ایکس‌باکس وان ایکس می‌شود. از طرفی حافظه گرافیکی این دستگاه از نوع GDDR6 است. این محصول با این کارت گرافیکی می‌تواند از کیفیت تصویر هشت کی با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی کند.

با استفاده از نسل جدید حافظه‌های پر سرعت و ترکیب جدید با پردازنده اصلی و گرافیکی، سرعت دستگاه چندین برابر سرعت نسل فعلی خواهد شد.

طراحی پیکسل جدید

طراحی پیکسل در دو سری جدید چندان متفاوت نبوده، اما در ظاهر پیکسل چهار قرار است تغییراتی رخ ‌دهد.

رندرهای اولیه این گوشی که در رسانه‌های تکنولوژی منتشر شده است نشان می‌دهد طراحی این محصولات شبیه محصولات اپل شده است. نکته دیگر این است که بالاخره گوگل تصمیم گرفته از چند دوربین در پشت گوشی خود استفاده کند و بر خلاف گذشته قبول کرده هوش مصنوعی نمی‌تواند مانند چندین دوربین عمل کند.

ای‌ام‌دی وارد جهان موبایل می‌شود

سال‌هاست که ای‌ام‌دی دومین سازنده پردازنده برای رایانه‌های شخصی است و با اینتل در پردازنده‌ها اصلی و برای ساخت کارت‌های گرافیکی با انویدیا در حال رقابت است. اما حالا این شرکت با کمک سامسونگ وارد کسب کار جدیدی برای ساخت پردازنده برای گوشی‌های هوشمند می‌شود.

این دوشرکت قصد دارند معماری خاص ای‌ام‌دی را در پردازنده‌های موبایل استفاده کنند. شرکت سامسونگ از این معماری برای ساخت تراشه‌های گرافیکی قدرتمند استفاده خواهد کرد. این تراشه‌ها می‌توانند مصرف کمتر و توان بیشتری داشته باشند.

سامسونگ امیدوار است با کمک ای‌ام‌دی و استفاده از معماری جدید، موبایل‌ها را در زمینه گرافیکی بیش از قبل قدرتمند کند.

تاریخ عرضه سامسونگ گلکسی فولد

گویا سامسونگ توانسته مشکلات گلکسی فولد که اولین گوشی تاشوی این شرکت است را حل کند و این گوشی در میانه تابستان امسال وارد بازار می‌شود.

قرار بود این گوشی در بهار امسال عرضه شود اما گوشی‌هایی که در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته بودند خراب شدند و برنامه عرضه به تاخیر افتاد و بسیاری از پیش‌فروش‌های انجام شده هم لغو شدند.

بر اساس گزارش برخی رسانه‌ها، نمایشگر تاشوی گلکسی فولد پس از چند می‌شکند. این گوشی دو هزار دلار قیمت دارد.

برخی کارشناسان می‌گویند علت این خرابی برداشتن پوشش محافظ توسط کاربران است، با این وجود کارشناس سی‌ان‌ب‌‌سی می‌گوید گوشی که در اختیار داشته‌ بدون برداشتن این پوشش محافط خراب شده‌است.

گلکسی فولد ۱۲ گیگابایت حافظه رم دارد و مجهز به پردازنده هفت نانومتری اسنپدراگون ۸۵۵ است. این گوشی دارای دو صفحه AMOLED است. نمایشگر خارجی ۴.۶ اینچ و نمایشگر بزرگ داخلی ۷.۳ اینچی است.

نسخه پولی فایر فاکس

فایر فاکس قصد دارد در تابستان امسال نسخه پولی مرورگر خود را وارد بازار کند. برای استفاده از این نسخه باید اشتراک پریمیوم موزیلا را خرید. اشتراک پریمیوم موزیلا دارای فضای ذخیره‌سازی ایمن و وی‌پی‌ان است.

فایر فاکس البته اعلام کرده بود تمام قابلیت‌های فعلی رایگان خواهند ماند و برخی سرویس‌های جدید پولی خواهند شد.

نسخه پولی فایر فاکس قرار است پشتیبانی و حفاظت بهتری از حریم خصوصی کاربران بکند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا