آذربایجان

وضعیت بحرانی اقتصاد؛ نصب پوسترهای اعتراضی در سطح شهر تبریز

تعدادی از فعالین‌ ملی‌ مدنی‌ آذربایجان جنوبی‌ با نصب پوسترهای اعتراضی در محلات شهر تبریز اعتراض خود را به وضعیت‌ فلاکت‌ بار اقتصادی‌، افزایش بی رویه‌ قیمتها‌ و تشدید فشار بر علیه ملت‌ آزربایجان‌ نشان دادند.

در این پوستر اعتراضی نوشته شده:

سفره ای که شوونیسم فارس برای مردم آزربایجان پهن کرده است حتی نمی تواند در هر خانواده دو نفر را سیر کند و سفره ای که نتواند دو نفر را سیر کند بیش از دو نفر را حتما خواهد کشت!

آنان مردم آزربایجان را بر سر سفره ای نشانیده اند که در وضع حال دو سوم مردم از سر آن گرسنه بر می خیزند.

و زمین های حاصل خیز هستند با این وجود در گردبادی از فقر و بیماری و کرسنگی  دست و پا میزنند . این محصول جنگ با بودن در جهان سوم نیست بلکه محصول استعمار داخلی آزربایجان و ماندن آزربایجان در با همستان قومی هست.

در پایان این پوستر جمله معروف پیشه وری نوشته شده که می گوید: (آزربایجان به جای اینکه با تمام ایران به شکل هندوستان اسیر باشد ترجیح میدهد برای خود ایرلند آزادی باشد.)

افزایش نجومی هزینه‌ها و عدم تناسب آن با درآمدها در ایران طی سالهای اخیر فشار زیادی را بر مردم تحمیل کرده و اخذ مالیاتهای سنگین به صورت مستقیم و غیرمستقیم از سوی دولت مرکزی بر کسب و کار و مشاغل و مصارف در آزربایجان، ملت آزربایجان جنوبی را تحت فشار مضاعف قرار داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا