جهان

ترامپ: پنج‌شنبه به آتلانتا می‌روم تا دستگیر شوم

دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری پیشین آمریکا، تایید کرد در پی موافقتش بر سر وثیقه ۲۰۰ هزار دلاری خود را روز پنج‌شنبه در شهر آتلانتا تسلیم خواهد کرد تا فرآیند رسیدگی به پرونده‌اش ادامه پیدا کند.

ترامپ قرار نیست در مراجعه به زندان بازداشت شود، چرا که طبق قوانین ایالت جورجیا، متهمان می‌توانند به قید وثیقه آزاد شوند مگر اینکه احتمال فرار از کشور، ارتکاب دوباره جرم، تهدید شاهدان و جلوگیری از تحقق عدالت برایشان وجود داشته باشد، یا اینکه تهدیدی برای جامعه محسوب شوند.

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ در پستی در «تروث»، شبکه اجتماعی‌اش، نوشت: «روز پنجشنبه به آتلانتا، جورجیا، خواهم رفت تا دستگیر شوم.»

پیش‌تر نیز سی‌ان‌ان به نقل ازدو منبع خبر داد او قصد دارد روز پنجشنبه خود را به زندان بخش فولتون شهر آتلانتا تسلیم کند تا رسیدگی به پرونده‌اش در آنجا ادامه پیدا کند.

به گزارش سی‌ان‌ان، این تاریخ در جریان مذاکرات بین وکلای ترامپ و دفتر دادستان بخش فولتون درباره وثیقه و شروط لازم برای آزادی ترامپ در روز دوشنبه تعیین شده.

هفته گذشته، هیات منصفه‌ای در ایالت جورجیای آمریکا ترامپ و ١٨ نفر از نزدیکان او، از جمله مارک مدوز و رودی جولیانی، را به خاطر تلاش برای لغو نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری سال ٢٠٢٠ متهم کرد.

در کیفرخواست ۹۸ صفحه‌ای، که برای رییس‌جمهوری پیشین آمریکا و نزدیکانش صادر شده، ۴۱فقره جرم از جمله اخاذی، تبانی برای ارتکاب جعل و شهادت دروغ دیده می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا