دانش و فن آوری

روسیه و سوریه رزمایش مشترک در «طرطوس» برگزار کردند

نیروهای مسلح روسیه و سوریه رزمایش نظامی مشترکی را در بندر «طرطوس» در سوریه با هدف «حفاظت از فعالیت های اقتصادی بین المللی در دریا» انجام دادند.

فرمانده رزمایش مشترک روسیه و سوریه از برگزاری رزمایش جدید دو کشور در بندر طرطوس سوریه با هدف حفاظت از فعالیت‌های اقتصادی بین‌المللی در دریاها خبر داد.

 

«الکساندر یولداشیو» فرمانده آموزش های نظامی مشترک دو کشور، دیروز (دوشنبه) در مصاحبه ای گفت که بیش از دو هزار نظامی و هفت کشتی و قایق های جنگی در این تمرین نظامی مشترک که از 18 تا 20 ژانویه برگزار شد، شرکت داشتند.

بر اساس این گزارش، در این تمرین مشترک، نیروی دریایی ارتش سوریه در زمینه کشف مین های دریایی در محیط بندر طرطوس آموزش دیدند که همزمان با آنها، نیروهای پدافند هوایی نیز با استفاده از سامانه های موشکی «پانتسیر اس» حریم هوایی منطقه را پوشش دادند.

هم چنین نیروهای پلیس روسیه به همراه یگان های سوری به اجرای عملیات حفاظت، نظارت و بازرسی پرداختند.

یک یگان مشترک نیروهای غواصی روسیه و سوریه نیز درعملیاتی به «نیروی تروریستی فرضی» در دریا حمله بردند.

این دومین بار است که نیروی دریای ارتش روسیه و سوریه تمرین های نظامی مشترکی را در پایگاه دریایی «طرطوس» روسیه در دریای مدیترانه انجام می دهند.

خاطرنشان می گردد که پایگاه دریایی طرطوس طبق قرار داد مشترکی میان روسیه و سوریه در سال 2017 به مدت 49 سال در اختیار روسیه قرار گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا