آذربایجانایرانسیاست

سخنان علی مطهری، امام جمعه اردبیل را به هذیان گویی واداشت

حسن عاملی نماینده رهبر ایران در استان اردبیل، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل در واکنش به سخنان علی مطهری نماینده مجلس این کشور، که گفته بود «در مناقشه قاراباغ به خاطر ملاحظات قومی، طرف ارمنستان را گرفتیم» ، گفت: من به این نماینده مجلس که «خرابی بسیار بزرگی درست کرده است» می‌گویم مجلس شما ثابت کرد که در اقتصاد تخصص ندارد و نتوانست در این بحران اقتصادی حتی یک طرح به دولت ارائه کند.

حسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل در واکنش به سخنان علی مطهری نماینده مجلس این کشور، مبنی بر«در موضوع اختلاف آذربایجان و ارمنستان یعنی قاراباغ، ما با آنکه حق با آذربایجان بود، به خاطر ملاحظات قومی در مجموع طرف ارمنستان را گرفتیم.» ، ادعا کرد؛ «اگر ایران نبود نخجوان از دست رفته بود»!

عاملی گفت: «من به این نماینده مجلس که خرابی بسیار بزرگی درست کرده است می‌گویم مجلس شما ثابت کرد که در اقتصاد تخصص ندارد و نتوانست در این بحران اقتصادی حتی یک طرح به دولت ارائه کند. البته افراد خاصی در مجلس محترم هستند. با این اظهار نظر حضرتعالی و سکوت سایر نمایندگان معلوم می‌شود که این مجلس حتی الفبای سیاست خارجی را هم نمی داند.»

حسن عاملی در ادامه افزود: «من به این نماینده یک توصیه در قالب یک حکایت تاریخی دارم، افزود: یک پادشاه ظالم به یکی از عرفا گفت مرا نصیحت کن تا در محضر خداوند مقرب شوم. گفت نصیحت من به شما این است که زیاد بخواب! شاه گفت این چگونه دستورالعمل تهذیبی است؟ گفت برای اینکه اگر بخوابی مردم از ظلم تو راحت می‌شوند.»

خاطر نشان می شود که چند روز قبل، علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس ایران، در قسمتهایی از یادداشتی که پیرامون سیاست دولت ایران در قبال موضوع کشمیر منتشر نموده بود، به موضع ایران در جنگ قاراباغ اشاره کرده و تاکید کرده بود: دولت ایران در مسئله قاراباغ طرف ارمنستان را گرفته است.
او در قسمتی از نوشته خود تصریح کرده بود: «در موضوع اختلاف آذربایجان و ارمنستان یعنی قره‌باغ، ما با آنکه حق با آذربایجان بود، به خاطر ملاحظات قومی در مجموع طرف ارمنستان را گرفتیم.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا