آذربایجاناجتماعی

کرونا٬ تبریز را به «شهر ارواح» تبدیل کرد

شیوع ویروس کرونا در استان آذربایجان شرقی٬ تبریز را به شهر ارواح تبدیل کرده است.

با شیوع ویروس کرونا (کووید-19) در ایران و ترس مردم از گسترش بیشتر آن٬ شهر تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی به شدت خلوت و به «شهر ارواح» تبدیل شده است.

طبق آمار رسمی مقامات ایران٬ تاکنون 756 مورد ابتلا به کرونا در تبریز ثبت شده و 72 نفر نیز بر اثر آن جان باخته‌اند.

تبریز به عنوان یکی از شلوغ‌ترین شهرهای ایران، این روزها خلوت بوده و مردم این شهر ترجیح می‌دهند خود را در خانه قرنطینه کنند.

خودروهای شهرداری نیز با گشت در محلات تبریز٬ از مردم می خواهد که در خانه‌هایشان بمانند.

عید نوروز هم که جایگاه خاصی در میان مردم تبریز دارد٬‌ نتوانسته است خیابانها و محلات را به حالت عادی بازگرداند. در عید نوروز مردم برای دیدن آشنایان به خانه‌های یکدیگر می‌روند و معمولا خیابانها شلوغ می‌شود٬ اما ویروس کرونا عید امسال را به خلوت‌ترین نوروز تبدیل کرده است.

مقامات استانی نیز اعلام کرده‌اند که تمامی رستورانها٬ مراکز تفریحی استان برای مقابله با ویروس کرونا بسته خواهند بود.

کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران امروز درباره آخرین آمار مربوط به شیوع کرونا اعلام کرد: با جان باختن 123 بیمار دیگر مجموع درگذشتگان بر اثر کرونا در کشور به 1556 نفر رسیده و تاکنون 20 هزار و 610 نفر نیز به این ویروس مبتلا شده‌اند.

گفتنی است قم نخستین شهر در ایران بود که وجود مبتلایان به ویروس کرونا در آن به صورت رسمی تایید شد اما رفته رفته به همه استانهای این کشور سرایت کرده و برخی مقامات سیاسی و نظامی نیز قربانی آن شده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا