اجتماعیایران

حسن روحانی: تاب آوری ما در مقابل فشارهای خارجی بیش از گذشته است

حسن روحانی در جمع ایرانیهای مقیم مالزی با بیان اینکه تاب آوری ما در برابر فشار خارجی از نظر اقتصادی،... بسیار بیشتر از گذشته است، افزود: آمریکایی ها ناچارند از این مسیری که در پیش گرفته اند بازگردند و ما هم با مقاومت و ایستادگی خود، آنها را وادار به این کار خواهیم کرد.

حسن روحانی که به منظور شرکت در اجلاس سران کوآلالامپور به مالزی سفر کرده است، امروز چهارشنبه در دیدار با ایرانیان مقیم این کشور، گفت: آمار و ارقام بیانگر این است که «هر دو روز»  ۳ ایرانی «متخصص و تحصیلکرده» در خارج از کشور برای کار و فعالیت وارد کشور می شود.

 

 

رئیس جمهور ایران با بیان اینکه «دشمن» می خواست تحریمها باعث شود که صبر و تحمل مردم ایران به سر آمده و با لبریز شدن کاسه صبرشان، در برابر نظام قرار بگیرند، افزود: «برخلاف تصور دشمنان، مردم ایران مقاومت و ایستادگی کردند و حتی در برخی زمینه ها، فشارهای حداکثری دشمن را به فرصت تبدیل کردند.»

 

او ادامه داد: با مقاومت و ایستادگی مردم در برابر تحریم ها و فشارهای اقتصادی، شرایط کشور در همه زمینه ها به مراتب بهتر از سال گذشته است و تاب آوری ما در برایر فشار خارجی از نظر اقتصادی،… بسیار بیشتر از گذشته است.

 

روحانی ادعا کرد: آمریکایی ها ناچارند از این مسیری که در پیش گرفته اند بازگردند و ما هم با مقاومت و ایستادگی خود آنها را وادار به این کار خواهیم کرد.

 

رئیس جمهور ایران با ادعا بر اینکه تحریم یک مسیر باخت باخت بوده و نمی تواند بلند مدت ادامه یابد و باید در جایی متوقف شود، افزود: «از نظر من این تحریم نمی تواند ادامه پیدا کند و یک حرکت غیر قانونی است.»!

 

روحانی با بیان اینکه «تحریم مشکلات ایجاد می کند» اما «اگر مقاومت کنیم» می توان آن را به فرصت تبدیل کرد، افزود: «امروز همه می دانند که خروج آمریکا از برجام به نفع هیچکس حتی آمریکا و دوستانش نیز نبوده است.»

 

.

 

.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا