جهان

سوئیس: چین به تایوان حمله کند در تحریم پکن با اتحادیه اروپا همگام می‌شویم

رئیس یک نهاد سوئیسی که وظیفه اجرای تحریم‌های اقتصادی بر عهده اداره متبوع اوست می‌گوید انتظار می‌رود در صورتی که چین به تایوان حمله کند، سوئيس که کشوری بی‌طرف است نیز از اقدامات تنبیهی اتحادیه اروپا علیه چین پیروی کند.

«ماری گابریل اینایشن فلایش»، مدیر وزارت امور اقتصادی سوئیس SECO در گفتگو با روزنامه‌ای در این کشور ضمن اشاره به این مسئله تاکید کرد که سوئیس تحریم‌ها علیه چین را اجرایی خواهد کرد.

او در ادامه در خصوص احتمال حمله چین به تایوان و تبعات آن گفت: «در صورتی که این اتفاق بیافتد، تحریم‌ها علیه چین بسیار شدیدتر از تحریم‌ها علیه روسیه خواهد بود، زیر روابط اقتصادی بسیار مهم‌تر است. بنابراین احتمالا در اتحادیه اروپا و آمریکا و همچنین سوئیس بحث‌های بزرگ‌تری در مقایسه با آنچه در خصوص روسیه مشاهده شد، در بر خواهد گرفت. هرچند من امیدوارم که هرگز به چنین موقعیتی نرسیم.»

چین فعالیت‌های نظامی خود را در اطراف تایوان افزایش داده تا از این طریق بر دولت این منطقه فشار بیاورد که حاکمیت پکن بر این جزیره بپذیرد. دولت تایوان اما می‌گوید تنها کسانی که حق دارند درباره آینده تایوان تصمیم بگیرند ۲۳ میلیون نفر جمعیت این جزیره هستند. مقام‌های تایوان می‌گویند در صورتی که از سوی چین مورد حمله قرار گیرند از خود دفاع خواهند کرد.

«ماری گابریل اینایشن فلایش» همچنین از اقدامات سوئیس در اجرای تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه افراد و شرکت‌های روسی دفاع کرد و آن‌را گامی ضروری و مهم برای نتیجه‌بخش بودن تحریم‌ها علیه روسیه دانست.

در همین حال فشارهای بین‌المللی برای سوئیس برای شناسایی و مسدود کردن دارایی‌های صدها روس تحریم‌شده افزایش یافته است. سوئیس در دهه‌های اخیر به مقصدی محبوب برای نگهداری و انباشت ثروت نخبگان و ثروتمندان روس تبدیل شده است.

تا ماه جاری، سوئیس بیش از ۷ میلیارد دلار از دارایی‌های مالی روسیه و همچنین ۱۵ ملک متعلق به این کشور و یا اتباع روس را که در فهرست تحریم‌ها هستند، مسدود کرده است. اینایشن فلایش می‌گوید بعید است که این رقم تغییر زیادی کند. او می‌گوید: «ما در وزارت اقتصاد سوئیس هیچ نشانه‌ای نداریم که نشان دهد اموال دیگری از افراد تحریمی‌ جا مانده و مسدود نشده است.»

یورونیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا