سیاست

روزنامه چاپ کویت: مذاکرات سه جانبه عربستان، ایران و کویت به زودی برگزار می شود

روزنامه «القبس» چاپ کویت، روز چهارشنبه به نقل از منابع آگاه از مذاکرات قریب الوقوع «کویتی - سعودی - ایرانی» طی چند روز آینده خبر داد.

بنا به این گزارش، این دیدارها درباره تصویب توافق در خصوص مناطق و آبهای سرزمینی دریایی برگزار خواهد شد. همچنین این مذاکرات پیرامون توافقنامه های اخیر امضا شده میان کویت و عربستان درباره از سرگیری تولید نفت در منطقه مرزی مشترک خواهد بود.

 

 

روزنامه القبس افزود: مذاکرات سه جانبه مذکور با توجه به عبور بخش دریایی این منطقه از مناطق و آب های مشترک میان سه کشور، قرار است برگزار شود.

 

این روزنامه به نقل از منابع خود در ادامه نوشت: منطقه مورد نظر که به سه کشور مربوط می شود، منطقه دریایی عمیق مجاور منطقه خشکی مورد توافق میان عربستان وکویت است که  ۶ مایل از خشکی فاصله دارد و از دریای بحرالزور تا این منطقه خشکی امتداد می یابد.

 

همین منابع یادآور شدند: براساس توافق امضا شده، تولیدات کویت در منطقه شمالی و تولیدات عربستان در منطقه جنوبی خواهد بود و در صورت تولید مازاد در یک منطقه، به صورت نصف نصف میان طرفین تقسیم می شود.

 

این منابع با اشاره به اینکه تولید عربستان از میدان نفتی «الوفره» از طریق لوله های بندر الزور ادامه خواهد یافت و متوقف نخواهد شد، در ادامه بیان کردند: تولیدات شرکت «شیفرون»  کویت در این میدان، در چارچوب امتیازات مورد توافق با عربستان برای مدت ۵ سال ادامه می یابد و با پایان مدت مذکور، استخراج نفت فورا متوقف نمی شود.

 

.

.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا