آذربایجانایران

تهدید افشاگران «فساد بزرگ» در شهرداری تیکان‌تپه (تکاب) توسط دادگستری 

با وجود صدور حکم ۸ سال حبس برای «حسین میکائیلی» رئیس شورای شهر تیکان تپه (تکاب) به اتهام «ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری»، دادگستری این شهر افشاگران این فرد فاسد را تهدید کرد.

چند روز پیش شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری شهرستان تیکان تپه، حسین میکائیلی و یکی از همدستانش را به اتهام «ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری» به «تحمل هشت سال حبس تعزیزی، انفصال دائم از خدمات دولتی، رد عین اموال مورد اختلاس به مشخصات معین و پرداخت جزای نقدی معادل دو برابر قیمت زمان ارتکاب جرم به حساب دولت» محکوم کرد.

پس از انتشار اسناد این فساد بزرگ در فضای مجازی، دادگستری تیکان‌تپه با صدور بیانیه‌ای اصل ماجرا را «تایید» کرد و نوشت با استعلام های متعدد رای پرونده تخلفات گسترده شهرداری تکاب «بعد از ۸ سال اطاله رسیدگی»، صادر گردید.

در ادامه این بیانیه تهدیدآمیز آمده است «بجهت عدم قطعیت حکم صادره» انتشار مشخصات متهمان و محتوای دادنامه دادگاه بدوی ممنوع بوده و قابل پیگیری قضایی است. فلذا تا قطعیت دادنامه از هر گونه انتشار موضوع پرونده، مشخصات متهمان و مندرجات دادنامه اکیدا خودداری شود.»

این تهدیدات در حالیست که پیشتر در آبانماه سال ۹۷ دادگستری کل آزربایجان غربی با ارسال نامه ای به استانداری آزربایجان غربی، فرمانداری و شهرداری تیکان تپه از صدور کیفرخواست برای «حسین میکائیلی» خبر داده و خواستار «اعمال ماده ۷ قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء و اختلاس و کلاهبرداری»، بر علیه میکائیلی شده بود.

طبق این ماده باید «فرد متخلف از تاریخ صدور کیفر خواست از شغل خود معلق شود.» اما این فرد فاسد و کلاهبردار همچنان به فعالیت های اداری خود در فرمانداری و شورای شهر ادامه داد و نه تنها از سمت خود اخراج نشد بلکه در کمال تعجب به ریاست شورای شهر نیز انتخاب شد!

به گفته منابع آگاه، حسین میکایئلی با پرداخت رشوه های کلان به اعضای نزدیک به باند «اکبر طبری» معاون پیشین رییس سابق قوه قضائیه ایران، در ۸ سال گذشته مانع روند دادرسی پرونده خود شده بود. با روی کار آمدن ابراهیم رئیسی به ریاست قوه قضائیه این پرونده دوباره به جریان افتاده است.

میزان اختلاس و کلاهبرداری های حسین میکائیلی بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان می باشد و حکم فوق تنها برای بخشی از پرونده وی صادر شده است.

این فرد فاسد هوادار تروریسم کردی از عوامل دخیل در نصب نماد پژاد در تیکان تپه بود. پیشتر نیز با دخالت وی مجسمه «تکم‌» نماد اسطوره‌ای تورکان آزربایجان از شهر تیکان تپه برچیده شده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا