ایرانجهان

وزارت خارجه بریتانیا: شهروندان بریتانیا در ایران با خطر بسیار جدی بازداشت خودسرانه مواجهند

وزارت خارجه بریتانیا در اطلاعیه‌ای هشدار داد شهروندان بریتانیایی و ایرانی- بریتانیایی در صورت حضور در ایران به طور چشمگیری در معرض خطر جدی بازداشت خودسرانه، بازجویی یا دستگیری از سوی مقامات جمهوری اسلامی قرار می‌گیرند.

وزارت خارجه بریتانیا خاطرنشان کرد صرف داشتن گذرنامه بریتانیایی به مقام‌های ایران برای هدف قراردادن شهروندان بریتانیایی «دلیل کافی» می‌دهد و ممکن است این شهروندان «ماه‌ها یا سال‌ها» در ایران زندانی شوند.

این اطلاعیه افزود: شهروندان بریتانیا باید این فرض را در نظر داشته باشند که اگر در ایران با مشکل مواجه شدند، دولت بریتانیا قادر نخواهد بود به آنها کمک کنند. شهروندان بریتانیایی نیز که هم‌اکنون در ایران هستند، باید درباره حضور خود در این کشور تجدیدنظر کنند.

بریتانیا علاوه بر هشدار درباره تهدید جمهوری اسلامی علیه شهروندان بریتانیا که به ایران سفر می‌کنند، پیش‌تر از تهدید عوامل حکومت ایران علیه شهروندان این کشور در خاک بریتانیا نیز خبر داده بود.

کانال ۱۱ تلویزیون اسرائیل نیز پیشتر اعلام کرده بود موساد، سازمان امنیت داخلی بریتانیا، ام‌آی۵، را درباره تهدید جانی علیه شهروندان ایرانی در بریتانیا به ویژه روزنامه‌نگاران شاغل در ایران‌اینترنشنال آگاه کرد.

در بهمن ماه گذشته، مت جوکس، رییس پلیس مبارزه با تروریسم بریتانیا، گفت جمهوری اسلامی دست‌کم ۱۵ بار برای ربودن یا حتی کشتن اتباع بریتانیایی یا افراد مستقر در بریتانیا تلاش کرده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا