ایران

تیراندازی مأموران انتظامی به معترضان روستای دانیال «دو کشته» بر جای گذاشت

گزارش‌ها از ایران حاکی است که روز شنبه ۲۶ فروردین‌ماه در پی تیراندازی نیروهای انتظامی به مردم معترض در روستای دانیال مازندران بر سر اختلاف در املاک موقوفه «امام‌زاده دانیال»، دست‌کم دو تن کشته و سه نفر مجروح شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان عباس‌آباد در مصاحبه با رسانه‌های رسمی ایران، معترضان را به ایجاد «حریق عمدی» در کانکس نگهبانی و منزل هیئت امنای دفتر موقوفه عام دانیال و همچنین «سنگ‌پرانی و تیراندازی با سلاح غیرمجاز» به سمت نیروهای خود متهم کرد.

مصطفی بابایی در عین حال، تیراندازی مأموران انتظامی به سوی معترضان را تأیید کرد و گفت که در پی مجروح شدن پنج تن از اهالی روستا در جریان این درگیری، همگی به مرکز درمانی منتقل شدند اما دو تن بر اثر شدت جراحات جان باختند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی ایران، ایرنا، این درگیری پس از آن رخ داد که معاونت تولیت موقوفه عام دانیال در روستای دانیال برای مالکیت زمینی در این روستا اقدام به فنس‌کشی و جانمایی کانکس کرده بود.

برخی منابع محلی و حقوق بشری از جمله وب‌سایت هرانا گزارش دادند که اعتراض اهالی روستای دانیال به مصادره زمینی در این روستا از سوی معاونت تولیت موقوفه عام دانیال بود که در نهایت، با سرکوب خشونت‌بار از سوی مأموران انتظامی مواجه شد.

کمپین دفاع از حقوق زندان سیاسی نیز با انتشار توئیتی گفته است درگیری در روستای دانیال سلمان‌شهر بین مردم و اداره اوقاف پس از آن صورت گرفت که این نهاد حکومتی با درست کردن یک «وقف‌نامه جعلی قصد مصادره هزار هکتار زمین مردم روستا» را دارد.

رادیوفردا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا