اجتماعیایرانسیاست

گسترش دامنه اعتراضات صنفی در ایران؛ معلمان غیرانتفاعی مقابل مجلس تجمع کردند

شماری از معلمان مدارس غیر انتفاعی در اعتراض به خودداری آموزش و پرورش از استخدام آنها، در مقابل مجلس ایران تجمع اعتراضی برگزار کردند.

شمار زیادی از معلمان زن مدارس غیر انتفاعی ایران، در اعتراض به خودداری آموزش و پرورش از استخدام آنها و همچنین تبعیض در حقوق دریافتی نسبت به معلمان رسمی، روز یکشنبه ۲۶ مرداد، مقابل مجلس ایران در بهازستان تهران تجمع اعتراضی برگزار کردند.

این تجمع با حضور شمار زیادی از زنان معلم مدارس عیرانتفاعی، در حالی که فرزندان خردسال خود را نیز آورده بودند، برگزار شد. آنها خواستار تعیین تکلیف وضعیت استخدامی خود از سوی وزارت آموزش و پرورش شدند.

در این تجمع، دست‌نوشته‌هایی با عباراتی همچون: «ما کارگران فصلی نیستیم، ما معلمیم»، «من هم معلمم، استخدام معلم حق معلم غیر انتفاعی» و «استخدام نیروی غیر انتفاعی، مانند چهار گروه دیگر» به چشم می‌خورد.

همچنین خبرگزاری ایلنا در گزارشی به تاریخ دوشنبه ۲۷ مرداد به نقل از یکی از معلمان مدارس غیرانتفاعی نوشت که «متوسط دستمزد ما [معلمان غیرانتفاعی] یک میلیون و نیم یا با خیلی ارفاق دو میلیون تومان است اما متوسط دریافتی معلمان رسمی ۵ میلیون و نیم است؛ آیا این عدالت است؟!»

بر این اساس معلمان غیرانتفاعی از آموزش و پرورش درخواست دارند در سال تحصیلی جدید فکری به حال امنیت شغلی و معیشت معلمان آزاد بکند؛ آنها خواستار جذب در بدنه آموزش و پرورش و یکسان‌سازی شرایط کار هستند: قانون کار یکسان- مزد یکسان که یک قانون بالادستی و لازم الاجرا در همه محیط‌های کار است، در آموزش و پرورش اجرا نمی‌شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا