ایرانجهان

نشریه بیلد: برخی در وزارت خارجه آلمان همچنان به حکومت آخوندها چسبیده‌اند

نشریه بیلد آلمان در مطلبی با اشاره به اعتراض‌ها در ایران به فعال بودن لابی‌های جمهوری اسلامی در آلمان پرداخته و هشدار داد همچنان برخی در وزارت امور خارجه به حکومت آخوندها چسبیده‌اند و همین لابی‌ها مانع از تصمیم گیری مناسب در قبال جمهوری اسلامی می‌شوند.

این نشریه افزود دپارتمان شماره سه وزارت‌خارجه آلمان ( بخش خاورمیانه) همواره تاکید داشته در صورت وقوع انقلاب در ایران کل منطقه دچار بی ثباتی می‌شود.

نشریه بیلد با اشاره به عدنان طباطبایی، فرزند صادق طباطبایی، او را از خانواده سران حکومت جمهوری اسلامی دانسته و نوشته موسسه او که به وزارت خارجه آلمان مشاوره می‌دهد ۹۰۰ هزار یورو بودجه دریافت می‌کند تا اپوزیسیون ایران را بی‌اعتبار کند.

از زمان شروع اعتراضات در ایران، ایرانیان مقیم آلمان در همبستگی با معترضان و رساندن صدای آنان به کشورهای جهان نقش فعالی داشته‌اند.

علاوه بر برگزاری تظاهرات و تجمعات گسترده در نقاط مختلف آلمان، گروهی از فعالان ساکن برلین به نام فمینیستا نیز از ۱۷ تا ۲۴ مهر به مدت یک هفته و به صورت ۲۴ ساعته «در حمایت از جنبش فمینیستی مردم ایران و در اعتراض به سکوت سیاست‌مداران آلمان» در مقابل دفتر حزب سبز آلمان در برلین تحصن کرده‌اند.

امید نوری‌پور نماینده ایرانی‌تبار پارلمان آلمان به تحصن‌کنندگان مقابل دفتر حزب سبز‌ گفت: «نباید مردم ایران را فراموش کنیم. نباید اجازه بدهیم صدایشان خاموش شود، باید روی رژیم فشار بیاوریم و باید آن را تحریم کنیم.»

هفته گذشته، ۶۵۰ شخصیت فرهنگی و هنری آلمان نیز خیزش مردمی ایران را تحسین و اعلام کردند این اعتراضات تاریخی می‌خواهد به دیکتاتوری ۴۳ ساله جمهوری اسلامی پایان دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا