خاورمیانه

نخست‌وزیر اسرائیل: کارزار تضعیف ایران در همه عرصه‌ها در حال اجراست

بنت روز سه‌شنبه در یک سخنرانی در تل‌آویو گفت: «کارزار تضعیف ایران آغاز شده و در همه عرصه‌ها، از جمله هسته‌ای، اقتصادی، سایبری و به صورت آشکار و نهان در حال اجرا است.»

نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل، گفت کارزار تضعیف جمهوری اسلامی در همه عرصه‌ها در حال اجراست و تاکید کرد افزایش فشارها باعث می‌شود ایران توان حمایت از تروریسم در منطقه را از دست بدهد.

بنت روز سه‌شنبه در یک سخنرانی در تل‌آویو گفت: «کارزار تضعیف ایران آغاز شده و در همه عرصه‌ها، از جمله هسته‌ای، اقتصادی، سایبری و به صورت آشکار و نهان در حال اجرا است.»

او افزود: «موشک‌ها ممکن است از بیروت یا غزه شلیک شوند، اما آدرس آنها تهران است. هرچه تهران ضعیف‌تر شود، نیروهای نیابتی‌اش هم ضعیف‌تر می‌شوند.هر چه سر اختاپوس گرسنه‌تر شود، پاهایش بی‌رمق‌تر می‌شوند و در مرزهایمان دشمنان بسیار ضعیف‌تری خواهیم داشت.»

نخست وزیر اسرائیل هشدار داد که لغو تحریم‌های ایران به معنای حمله‌های راکتی و سایبری بیشتر و فعالیت گروه‌های تروریستی بیشتر علیه اسرائیل و متحدان آن است.

بنت ابراز امیدواری کرد که مذاکرات هسته‌ای ایران به نتیجه نرسد و گفت: جمهوری اسلامی در حالی که مانند «قلدر محله» رفتار می‌کند، در وین نیز در حال مذاکره است و این یعنی «باج‌گیری».

نخست وزیر اسرائیل گفت که اسرائیل قصد دارد یک سیستم دفاع هوایی لیزری را برای مقابله با حملات موشکی و پهپادی در طول یک سال مستقر کند و ابتدا آن را به شکل آزمایشی و بعد به شکل عملیاتی به‌کار ‌گیرد.

در همین حال، شبکه «کان‌نیوز» اسرائیل گزارش داد نیروی هوایی این کشور حدود دو هفته پیش رزمایشی را برای حمله گسترده به برنامه‌ هسته‌ای ایران با حضور ده‌ها هواپیمای جنگنده برگزار کرده است.

طبق گزارش کان نیوز، در مانور اسرائیل برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران یک مقام نظامی آمریکا نیز حضور داشت و او طی این مانور به سایتی رفته بود که مقام‌های آمریکایی تاکنون اجازه ورود به آن را نداشته‌اند.

اسرائیل بارها اعلام کرده کشورش به هیچ توافق هسته‌ای احتمالی با ایران مقید نخواهد بود و خود را آزاد می‌داند در صورت لزوم علیه دشمنانش اقدام کند.

وزیر دفاع اسرائیل نیز اعلام کرده که به ارتش این کشور دستور داده تا برای حمله احتمالی به ایران آماده شود.

مذاکرات وین برای احیای برجام در حالی در جریان است که کشورهای غربی هشدار داده‌اند زمان برای رسیدن به یک توافق در این مذاکرات رو به پایان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا