ایران

راه‌حل روحانی برای کمبودها و مشکلات؛ مردم کاخ سفید را لعن و نفرین کنند

حسن روحانی، رییس جمهور ایران گفت: «مردم برای کمبود و مشکلات اگر می‌خواهند لعن و نفرین کنند، این لعن و نفرین آدرسش کاخ سفید در واشنگتن است.»

حسن روحانی، رییس جمهور ایران روز شنبه ۵ مهرماه در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا گفت: «مردم برای کمبود و مشکلات اگر می‌خواهند لعن و نفرین کنند، این لعن و نفرین آدرسش کاخ سفید در واشنگتن است، کسی به مردم آدرس اشتباه ندهد.»

آقای روحانی مشخص نکرد که چه کسانی آدرس اشتباه می‌دهند و این آدرس اشتباه کجاست ولی چیزی که مسلم است انتقاد مردم یک کشور در رابطه با مسایل اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در وهله نخست متوجه مقامات و زمامداران آن کشور است.

جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد، روز سه‌شنبه ۱۳ خرداد، در جلسه علنی مجلس گفت ۳۶.۱ میلیارد دلار از منابع ارزی و ۸۰ تن طلا به دستور روحانی در اختیار سه باند قاچاق کالا و مواد مخدر در سلیمانیه قرار داده شده است.

او تاکید کرد که  «فایل صوتی و تصویری این جلسه» که برای بررسی افزایش قیمت ارز در سال ۹۶ در کمیسیون امنیت ملی و با حضور رئیس وقت بانک مرکزی، وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه و وزارت اقتصاد برگزار شده بود، موجود است.

علم‌الهدی، امام جمعه مشهد و نماینده علی خامنه‌ای در خراسان رضوی در خطبه‌های کتبی نمازجمعه خود در تیرماه نظام بانکی ایران را «دزدپرور» و نظام اجرایی (دولت) را «از ارکان اصلی فساد» خوانده بود.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رییس پیشین کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران در اسفند ۹۸ گفته بود: «ما شاید ۲۰ تا ۳۰ میلیارد دلار به سوریه پول دادیم.»

مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه سه‌شنبه اول مهر در توییتی نوشت: «در سازمان ملل حسن روحانی ادعا کرد که ایران از صلح حمایت می کند و با افراط گرایی مبارزه می کند. رژیم ایران از سال ۲۰۱۲ بیش از ۱۶ میلیارد دلار برای نمایندگان تروریسم و شرکای خود ارسال کرده است. این پول را سرقت دزدیده‌اند باید به مردم ایران بر گردد.»

شمار این آمارها البته زیاد است ولی چیزی که مسلم است مردم در ایران نه دشمنی به اسم آمریکا برگزیدند و نه فعالیت‌های توسعه‌طلبانه و بی‌ثبات کننده برون مرزی جمهوری اسلامی ایران و صرف میلیاردها دلار برای گروه‌های تروریستی و شبه‌نظامی را تأیید کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا