خاورمیانه

کاخ سفید: خودداری حماس از آزادی گروگان‌های زن باعث تمدید نشدن وقفه در جنگ شد

مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت اصرار گروه افراطی حماس برای نگه داشتن تعدادی از گروگان‌های زن باعث از هم پاشیدن توافق برای تمدید وقفه بشردوستانه در جنگ اسرائیل با این گروه شد.

جیک سالیوان افزود که حماس همچنان از آزاد کردن این زنان سر باز می‌زند، با این حال دولت جو بایدن تا آزادی همه ۱۳۷ گروگان باقیمانده که شامل ۹ آمریکایی هم می‌شود، به تلاش‌های خود ادامه می‌دهد و «از پا نمی‌نشیند.»

او همچنین خبر داد که او تماس‌های مداومی طی روزهای شنبه و یکشنبه با مقام‌های اسرائیل، مصر، قطر و سایر کشورها داشته است تا امکان بازگشت به وقفه در جنگ فراهم شود.

آقای سالیوان همچنین از «مکالمات مداوم» بین واشینگتن و مقام‌های اسرائیلی همزمان با عملیات ارتش اسرائیل در جنوب نوار غزه بعد از پایان وقفه بشردوستانه خبر داد و خواستار استفاده از «همه ابزارها» برای تضمین امنیت غیرنظامی‌های ساکن این مناطق شد.

او با اشاره به حق اسرائیل برای تعقیب «تروریست‌های حماس» یادآوری کرد که نیروهای این کشور مسئولیت دارند که از غیرنظامیان محافظت کنند.

مشاور امنیت ملی جو بایدن همچنین گفت «درس کلیدی» که باید از عملیات ارتش اسرائیل در شمال نوار غزه گرفت آن است که هنگام عملیات زمینی به غیرنظامیان «زمان، گنجایش و فرصت واقعی» داد که محل اجرای عملیات را ترک کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا