ایرانخاورمیانه

تشکر سفیر ایران در آنکارا از کمک‌های ترکیه برای مقابله با کرونا

سفیر ایران در آنکارا در پیامی توئیتری از کمک‌های بهداشتی و درمانی وزارت بهداشت ترکیه به کشورش برای مقابله با شیوع ویروس کرونا تشکر کرد.

محمد فرازمند، سفیر ایران در آنکارا در پی ارسال محموله کمک‌های بهداشتی و درمانی ترکیه به این کشور به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا در پیام توئیتری از وزارت بهداشت تقدیر و تشکر کرد.

در متن پیام توئیتری سفیر ایران که به انضمام تصاویری از کامیون‌های حامل کمک‌های مذکور و لحظه امضای توافق‌نامه منتشر شده، آمده است: ”از دولت و مردم ترکیه بابت کمک‌هایشان و اعلام همبستگی با مردم ایران تشکر می‌کنیم.”

گفتنی است صبح امروز وزارت بهداشت ترکیه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در پی شیوع ویروس کرونا در ایران محموله کمک‌های بهداشتی شامل 1000 کیت تشخیص، 4175 گان، 20 هزار روپوش، 2004 عینک، 4 هزار ماسک N95 و 78 هزار ماسک سه لایه به این کشور اهدا شد.

توافق‌نامه میان دولت‌های دو کشور برای اعطای کمک‌های پزشکی و دارویی از سوی امینه آلپ مشه، معاون وزیر بهداشت ترکیه و محمد فرازمند، سفیر ایران در آنکارا امضا شد.

براساس این توافق‌نامه، 1000 کیت تشخیص، 4175 گان، 20 هزار روپوش، 2004 عینک، 4 هزار ماسک N95 و 78 هزار ماسک سه لایه به ایران ارسال شد.

توافق اعطای کمک‌های بهداشتی و درمانی شامل دارو، واکسن و تجهیزات پزشکی به 86 کشور مختلف جهان از جمله ایران سال 2020 به دستور ریاست جمهوری ترکیه صورت گرفت.

براساس آمار رسمی دولت ایران تاکنون 14991 تن از شهروندان این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و 853 نفر از آنها نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا