ایرانجهانخاورمیانهسیاست

پنتاگون قصد دارد در صورت موافقت بایدن، به شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در عراق حمله کند

پنتاگون قصد دارد از رئیس جمهور جو بایدن برای حمله به شبه نظامیان شیعه مورد حمایت ایران در عراق درخواست مجوز کند.

دو منبع روز پنجشنبه ۶ خرداد به سایت دیلی کالر گفتند، پنتاگون قصد دارد از رئیس جمهور جو بایدن برای حمله به شبه نظامیان شیعه مورد حمایت ایران در عراق درخواست مجوز کند.

از زمان روی کار آمدن بایدن، چندین حمله موشکی و خمپاره ای به پایگاه های نظامی در عراق که میزبان نیروهای آمریکایی و ائتلاف است، صورت گرفته است. اعتقاد عمومی بر این است که گروه های شبه نظامی آموزش دیده تحت حمایت ایران این حملات را انجام داده اند.

روز دوشنبه نیز، یک موشک به سمت پایگاه هوایی عین الاسد شلیک شد و به دنبال آن خبر بازداشت قاسم مصلح، فرمانده شبه نظامیان حشدالشعبی توسط دولت، که باعث افزایش تنش شده است، منتشر شد. تصور می شود مصلح در چندین حمله موشکی نقش داشته است.

یکی از منابع آگاه، به دیلی کالر گفت: “دولت با جدیت به دنبال بررسی طیف گسترده ای از واکنش‌ها به تجاوزات شبه نظامیان شیعه علیه آمریکایی ها در عراق است.”

این منبع افزود كه از زمان كشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران ایران در ژانویه ۲۰۲۰ توسط ایالات متحده، پنتاگون مجاز به پاسخگویی است اما هر حمله نیاز به چراغ سبز جداگانه ای از كاخ سفید دارد.

حملات شبه نظامیان عراقی در زمانی که دولت بایدن تصمیم به بازگشت به توافق هسته ای با ایران گرفته است، چند برابر شده است. مشخص نیست که آیا رئیس جمهور حمله علیه شبه نظامیان عراقی را تأیید می کند یا خیر.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا