ایرانخاورمیانه

بمباران باند فرودگاه؛ هواپیمای ماهان‌ایر قادر به فرود نشد

جنگنده‌های اسرائیل پیش از فرود هواپیمای سپاه باند فرودگاه حلب را بمباران کردند و هواپیمای ایرانی ماهان ایر سپاه قدس قادر به فرود نشد.

رسانه‌های سوریه گزارش دادند که باند فرودگاه دمشق قبل از فرود هواپیمای باری متعلق به «ماهان ایر» از سوی اسرائیل بمباران شد به طوری که هواپیمای ایرانی قادر به فرود نشد.

منابع العربیه در سوریه گزارش دادند که جنگنده‌های اسرائیلی شامگاه چهارشنبه 9 شهریور فرودگاه حلب را بمباران کردند.

گفته شده است، یک هواپیمای باربری سپاه پاسداران ایران قبل از بمباران در این فرودگاه رسیده بود.

در همین حال گزارشهایی مبنی بر خسارات ناشی از بمباران اسرائیل در اطراف فرودگاه دمشق شده است. انبارهای بمباران شده حاوی محموله‌ای از موشک‌های ایرانی بوده است.

منابع اسرائیلی گزارش دادند که این حملات با هدف جلوگیری از فرود دو هواپیمای ایرانی در حلب صورت گرفته است.

دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که 4 موشک اسرائیلی باند فرودگاه بین المللی حلب و انبارهای اطراف آن را هدف قرار دادند که منجر به آتش سوزی و انفجارهایی مهیبی شد که احتمال می‌رود محموله موشکی ایران باشد.

در همین حال خبرگزاری سوریه اعلام کرد که پدافند هوایی ارتش این کشور در آسمان دمشق و حومه به حمله هوایی اسرائیل واکنش نشان داد و تعدادی از آنها را ساقط کرد.

خبرگزاری سوریه گفت پدافند هوایی سوریه موشک‌های اسرائیلی در نزدیکی جاده فرودگاه بین المللی دمشق، بزرگراه دمشق-درعا و مجاورت شهر الکسوه در جنوب دمشق را مورد اصابت قرار داد.

رسانه‌های سوریه سپس بمباران فرودگاه حلب را تأیید کردند، اما گفتند که خسارات وارده تنها به زیان‌های مادی محدود بوده است.

رسانه‌های سوریه گزارش دادند که باند فرودگاه دمشق قبل از فرود هواپیمای باری متعلق به «ماهان ایر» از سوی اسرائیل بمباران شد به طوری که هواپیمای ایرانی قادر به فرود نشد.

پنج شنبه گذشته، اسرائیل به پایگاه‌های نظامی ایران در استان‌های طرطوس و حماه، در مرکز و غرب سوریه حمله کرد. این حملات مرکز تحقیقات نظامی اردوگاه شیخ غضبان و سایر مراکز نظامی مجاور در منطقه مصیاف، در 40 کیلومتری غرب مرکز حماه را شبه‌نظامیان ایرانی از آن برای اردوگاه‌های آموزشی و انبارهای اسلحه و مهمات استفاده می‌کنند، هدف قرار دادند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا