آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

افزایش وثیقه علی عزیزی به «۶۵۰ میلیون» تومان به‌دلیل «یک اتهام تازه»

علی عزیزی، فعال مدنی ترک توسط بازپرسی عمومی و انقلاب تبریز با اتهام تازه «نشر اکاذیب در فضای مجازی» و افزوده شدن ۱۵۰ میلیون تومان به مبلغ وثیقه قبلی روبرو شد.

شعبه ۱۶ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب تبریز به ریاست قاضی سید علی موسوی، امروز پنجشنبه ۱۹ تیر، با افزودن اتهام «نشر اکاذیب در فضای مجازی» به اتهامات پیشین آقای عزیزی که شامل «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «عضویت در گروه غیرقانونی گاماج» بود، و افزودن مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان به وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی پیشین وی، مبلغ وثیقه در ازای آزادی موقت تا صدور نتیجه دادرسی را به ۶۵۰ میلیون تومان افزایش داد.

بر اساس این خبر که در کاال تلگرامی عباس لسانی منتشر شده آقای عزیزی بر اساس احضاریه‌ای که به وکیل مدافع وی ارسال شده بوده، امروز در ساعت ۱۲ ظهر در شعبه ۱۶ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب تبریز حاضر شده و با این افزایش اتهامات و مبلغ وثیقه روبرو شده است.

آقای عزیزی در روز ۴ اسفند ۹۸ در خصوص این پرونده به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «عضویت در گروه غیرقانونی گاماج» در منزل پدری خود در شهرستان اورمیه بازداشت شده بود که ۶فروردین ۱۳۹۹ پس از تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی توانست بطور موقت تا پایان مراحل دادرسی از زندان مرکزی تبریز آزاد گردد.

گفتنی است روز دوشنبه ۱۹ خرداد حکم شلاق و جزای نقدی که جایگزین حبس برای علی عزیزی و الیار حسین‌زاده، از بازداشت‌ شده‌گان اعتراضات آبان ماه بودند، در شعبه ۷ اجرای احکام مجتمع شهید بهشتی اورمیه به اجرا در آمد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا