آذربایجانایران

نصب بنر در چایکنار تبریز؛ وطن ناموسدور، تورک میلتین بونونلا سینامایین

فعالین حرکت ملی آذربایجان در شهر تبریز امروز ۲۶ دی ۱۴۰۲، با نصب بنراعتراضی در یکی از پل‌های عابر پیاده چایکنار تبریز، حمایت خویش را از اعتراضات اهالی روستای قره قشلاق آذربایجان غربی اعلام کرده اند.

در این بنر حمایتی  که در شهر تبریز نصب شده، متون « وطن ناموسدور، تورک میلتین بونونلا سینامایین»، «قارا_قیشلاق»، «اولکوموز آزربایجان/یولوموز تورکوستان» و «آزربایجان ایچین بیرلَشک»  نقش بسته است.

اهالی روستای قره قشلاق شهرستان سلماس در مخالفت با تاسیس کارخانه تولید کربنات سدیم، با مساحت۴۵۰ هکتار که بیم آن میرود وضعیت بحرانی زیست محیطی منطقه را بیش‌از پیش بغرنج نماید درتجمعی اعتراضی کفن پوش شده وخواستار رسیدگی دولت و مسئولین مربوطه به این مسئله گردیده بودند.

تجمع مسالمت آمیز اهالی این روستا  با خشونت هر چه تمام توسط نیروهای امنیتی همراه بازداشت حداقل ۴۲ نفر،ضرب و شتم اهالی  و توهین به زنان مورد سرکوب قرار گرفته بود که البته همه بازداشت شدگان روز شنبه ۲۳ دی ماه آزاد شدند.

انجمن دفاع از زندانیان سیاسی آذربایجانی در ایران (آداپ) و جمعیت حقوق بشر آذربایجان – ارک با صدور بیانیه‌های جداگانه ای سرکوب معترضان در روستای قره قشلاق شهرستان سلماس استان آذربایجان غربی را محکوم کرده بودند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا