ایرانجهانخاورمیانهسیاست

گفتگوی تلفنی بایدن با ملک سلمان؛ حقوق‌بشر، تهدیدات منطقه‌ای ایران و یمن

کاخ سفید، اعلام کرد جو بایدن، رئیس جمهور آمریكا روز پنجشنبه ۷ اسفند در یک گفتگوی تلفنی با ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی گفت، برای روابط دوجانبه "هر چه قوی‌تر و شفاف‌تر" تلاش خواهد كرد.

کاخ سفید گفت که بایدن و سلمان درباره امنیت منطقه و سایر موضوعات گفتگو کردند و رئیس جمهور جدید ایالات متحده به پادشاه عربستان گفت که “او تلاش خواهد کرد روابط دو جانبه را هرچه بیشتر مستحکم و شفاف کند”.

بیانیه منتشر شده توسط خبرگزاری رسمی عربستان سعودی نیز گفت که رهبران دو کشور بر فعالیت های “بی ثبات کننده” ایران در منطقه، “تعهد ایالات متحده برای دفاع از عربستان سعودی در برابر چنین تهدیدهایی” و اطمینان دادن جو بایدن برای اجازه ندادن به “داشتن سلاح هسته ای” توسط ایران را بررسی کردند.

وزارت امور خارجه آمریکا نیز گفت که آنتونی بلینکن روز پنجشنبه ۷ اسفند با فیصل بن فرحان آل سعود، وزیر امور خارجه عربستان تماسی برقرار کرد و “درباره اهمیت پیشرفت عربستان در زمینه حقوق بشر گفتگو کرد”.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، گفت: دو وزیر همچنین “تلاش های مشترک برای تقویت” مسایل دفاعی عربستان سعودی و همکاری در مورد پایان دادن به جنگ در یمن گفتگو کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا