آذربایجانایران

افتخار به فاجعه مصرف آب توسط رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی؛ ۶۴۲ هزار تن سیب درختی از گمرکات آذربایجان ‌غربی صادر شده است!

خسرو شهبازی در جلسه بررسی راهکارهای توان صادراتی محصول سیب استان در اورمیه گفت: در سال گذشته از مجموع ۷۵۵ هزار تن سیب صادر شده از کشور ایران به کشورهای هدف، ۶۴۲ هزار تن سیب فقط از طریق گمرکات استان به کشورهای هدف صادر شده است.

وی افزود: تاکنون سیب درختی درجه ۲ و مخلوط آذربایجان غربی به صورت فله‌ای و بسته بندی در باغات استان به عراق صادر شده است.

سالانه بیش از چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تن سیب در کشور تولیدمی شود، آذربایجان غربی حدود ۳۰ درصد سیب درختی کشور را تولید می‌کند و این درحالیست که فاجعه خشک شدن دریاچه اورمیه سرزمین آذربایجان را بشدت تهدید کرده و با کمبود آب در منطقه مواجه هستیم!

از قدیم میگویند “چو عقل نباشد جان انسان در عذاب است”! حضرات با بی عقلی تمام در حال نابودی دریاچه اورمیه و به خطر انداختن زندگی میلیونها انسان میباشند. با توسعه صنعتی، کشت محصولات کم آب بر نظیر پسته هم میتوان از ائتلاف آب جلوگیری کرد هم دریاچه اورمیه را نجات داد. البته در یک کشور نرمال کسب کارهای خدماتی بیشماری با احیای دریاچه ایجاد میشود بعلت حضور گردشگران خارجی و داخلی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا