ایرانخاورمیانه

عضو پارلمان اسرائیل: ما به تهران حمله خواهیم کرد

یک نماینده کنست (پارلمان اسرائیل) می گوید که «اسرائیل در صورت لزوم به ایران حمله می‌کند.»

برکات: «دیگر جنگ سومی در لبنان در کار نخواهد بود، بلکه اولین جنگ با رژیم ایران آغاز می‌شود. ما به تهران حمله خواهیم کرد.»

نیر برکات، نماینده پارلمان اسرائیل «کنست»، در اظهاراتی گفت: «اگر حکومت ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند، قصد دارد اسرائیل را نابود کند، بنابراین اسرائیل اجازه نخواهد داد این اتفاق بیفتد، و در صورت لزوم به این کشور حمله خواهد کرد.»

برکات در گفت‌وگو با خبرگزاری «فاکس نیوز»، گفت: «رژیم ایران یک رژیم اسلامگراست که می‌خواهد اسرائیل را از روی نقشه محو کند. ما را «شیطان کوچک» و آمریکا را «شیطان بزرگ» می‌نامند، بنابراین کنار یکدیگر هستیم. با کسی که می‌خواهد ما را از روی نقشه محو کند، معامله نمی‌کنیم، چون فایده ندارد.»

این نماینده کنست توضیح داد که از نظر وی، رژیم ایران «تهدیدی دوگانه» علیه اسرائیل است. یک جنبه این تهدید، برنامه هسته‌ای رژیم است، که به باور برکات، ایران قصد دارد با استفاده از آن بمب اتم تولید کند تا به اسرائیل حمله کند، و بنابراین تل‌آویو باید به هر ترتیبی از دستیابی این رژیم به بمب اتم جلوگیری کند.

به گفته برکات، تهدید دیگر ایران علیه اسرائیل، استقرار گروه‌های نیابتی در اطراف اسرائیل است که این کشور را با هزاران موشک محاصره کرده‌اند. گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به ایران همچون حزب‌الله در جنوب لبنان و حماس در نوار غزه بارها اسرائیل را مورد موشکباران قرار داده‌اند.

برکات هشدار داد که اسرائیل هیچ‌کدام از این تهدیدها را تحمل نخواهد کرد.

به گفته وی: «ما باید به حاکمان ایران بفهمانیم که اگر تلاش کنند بمب هسته‌ای بسازند، ما آنها را با اقدام نظامی متوقف می‌کنیم، و امیدواریم این آنها را منصرف کند.»

این قانونگذار اسرائیلی با اشاره به حملات حزب‌الله به کشور متبوع خود در سال‌های قبل تاکید کرد: «اگر رژیم ایران زمانی تصمیم بگیرد از نیروهای نیابتی خود برای حمله به اسرائیل استفاده کند، دیگر جنگ سومی در لبنان در کار نخواهد بود، بلکه اولین جنگ با رژیم ایران آغاز می‌شود. ما به تهران حمله خواهیم کرد.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا