ایران

مایک پمپئو: با تصمیمات صحیح رژیم تهران، ایران و مردمش می‌توانند نُرمال شوند

وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا طی یک مصاحبه و در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال مذاکره واشنگتن با تهران تاکید کرد: «ما آماده مذاکره برای یک توافق هستیم. با تصمیمات صحیح رژیم تهران، ایران و مردمش می‌توانند دوباره به یک کشور نرمال تبدیل شوند».

«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با «دبلیو آر تی‌وی»، گفت:«ما وقتی (قدرت را در آمریکا) به دست گرفتیم، خطرات زیادی (در جهان) وجود داشت و ایالات  متحده را تهدید می کرد، و من خیلی اطمینان دارم که مردم آمریکا امروز در نتیجه تلاش رئیس‌جمهور ترامپ و دولت او، امن‌تر هستند».

مایک پمپئو در ادامه گفت: وقتی ما بر سر کار آمدیم، خاورمیانه در یک وضع افتضاحی قرار داشت. رژیم ایران، بزرگ‌ترین حامی دولتی تروریسم در جهان داشت جولان می‌داد، (ایران) پول و منابع لازم را داشت، بگذارید صریح صحبت کنم، یک نفر در ایالات متحده (باراک اوباما) توافقی امضا کرده بود که به آنها (ایران) اجازه می‌داد یک سلاح اتمی داشته باشند و ما (دولت ترامپ) همه این مسائل را برعکس کردیم».

وزیر امور خارجه ایالات متحده، همچنین در مورد  احتمال دیدار پرزیدنت ترامپ با همتای ایرانی‌اش، افزود: «در نهایت این رژیم تهران است که باید یک تصمیم بگیرد. رئیس‌جمهور ترامپ گفت که با آنها دیدار خواهد کرد. این آنها هستند که باید تصمیم بگیرند که آیا آنها خواهان ایجاد برنامه سلاح اتمی و موشکی و ادامه کارزار ترور در جاهایی مانند ایالات متحده و اروپا هستند یا نیستند. یک کارزار ترور همین حالا در اروپا در جریان است، ایران باید تصمیمش را بگیرد. ما امیدواریم که آنها انتخابشان را درست انجام خواهند داد. وقتی چنین کاری را کردند آن وقت ما آماده مذاکره برای یک توافق هستیم و ایران و مردمش می‌توانند دوباره به یک کشور نرمال تبدیل شوند».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا