خاورمیانه

تظاهرات در استان سلیمانیه در اعتراض به فساد در دولت اقلیم کرد عراق

شماری از شهروندان اقلیم کرد عراق در استان سلیمانیه در اعتراض به گسترش فساد در نهادهای دولتی در این منطقه دست به برگزاری تظاهرات زده‌اند.

منابع خبری محلی اعلام کردند شماری از شهروندان اقلیم کرد در عراق در استان سلیمانیه در اعتراض به گسترش فساد در نهادهای دولتی دست به برگزاری تظاهرات زده اند.

 

 

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات شعارهایی در زمینه لزوم ارائه خدمات و مبارزه با فساد سر دادند.

 

بر اساس این گزارش، قرار بود در اربیل، دهوک، رانیه و حلبچه هم معترضان به خیابان بیایند که نیروهای امنیتی مانع تجمع شدند. معترضان در سلیمانه این اعتراض را «قدم اول» اعلام کردند و گفتند: اگر جواب نگیرند اعتراض‌ها گسترده‌تر خواهد شد.

 

بغداد و دیگر استان‌های مرکزی و جنوبی عراق از ماه اکتبر گذشته صحنه برگزاری تظاهرات ضد دولتی با شعارهای اصلاح‌طلبانه، مبارزه با فساد لجام گسیخته در ادارات دولتی و اعتراض به وضعیت خدمات‌رسانی نابسامان در این کشور است که منجر به کناره‌گیری دولت عبدالمهدی شده است اما این تظاهرات طی تقریبا 5 ماه گذشته نخستین بار است که به اقلیم کرد در این کشور کشیده می شود. اقلیمی که به صورت الیگارشی توسط دو خاندان بارزانی و طالبانی اداره می شود و این دو خاندان تقریبا همه مناصب و پست‌های کلیدی آن را میان خود تقسیم کرده اند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا