جهان

اسرائیل با توجه به تجربه جنگ قره‌باغ، در حال مدرن‌سازی پهپاد هاروپ است

صنایع هوافضای اسرائیل با در نظر گرفتن تجربه جنگ ۴۴ روزه در قره باغ، نوسازی هواپیمای بدون سرنشین انتهاری هاروپ را آغاز کرده است.

به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی به نقل از رسانه های روسیه، این شرکت معتبر نظامی – صنعتی در حال نوسازی پهپادهای انتهاری هاروپ است به گونه ای که سیستم جنگ الکترونیکی رادیویی «کراسوخا-۴» روسیه را نابود کند.

سیستم جنگ الکترونیک کراسوخا -۴ پیش از این اسرائیل را با برخی مشکلات در سوریه روبرو کرده است، زیرا این امر می تواند ارتباط بین پست های فرماندهی و خلبانان جنگنده را مختل کند. به گفته منابع موجود در صنعت نظامی اسرائیل، پهپادهای انتحاری هاروپ به طور ویژه مجهز به سیستم های هدف گیری خودکار هستند. این بدان معناست که حتی اگر ارتباط با پست فرماندهی از بین برود، دستگاه می تواند مستقلاً بر اساس برنامه ای که از قبل روی آن نصب شده است، به مأموریت خود ادامه دهد.

همچنین بخوانید: سامانه‌های اس-۳۰۰ ارمنستان پس از حمله پهپادهای آذربایجان

به گفته کارشناسان، این نوآوری، پهپاد انتهاری هاروپ را نه تنها برای دستگاه های جنگ الکترونیکی که سیگنال های آن را مختل می کنند، خطرناک خواهد کرد. در عین حال، آنها برای سیستم های دفاع هوایی خطرناک خواهند بود. متخصصان اسرائیلی می توانند پهپادها را به ژنراتورهایی که سیگنال های رادیویی را مختل می کنند مجهز کنند و در نتیجه می توانند از رادارهای سیستم های موشکی ضدهوایی پنهان شوند.

همچنین بخوانید: پهپاد تهاجمی «بایراکتار تی‌بی۲» در مدلی جدید (عکس)

گفته می شود که از چنین فناوری در عملیات نظامی در قره باغ کوهستانی استفاده شده و آذربایجان توانست تا آنجا که ممکن است به سیستم های موشکی ضدهوایی ارمنستان نزدیک شود. اگر اسرائیل بتواند پهپادهای هاروپ خود را به روز کند، در سوریه از مزیت قابل توجهی برخوردار می شوند. با کمک چنین دستگاه هایی، نه تنها می توان از سیستم های جنگ الکترونیکی روسیه عبور کرد، بلکه از بین بردن این سیستم‌ها نیز امکان پذیر است.

همچنین بخوانید: تولید انبوه پهپادهای “ایتی قووان (فراری دهنده سگ)” توسط وزارت صنایع دفاعی آذربایجان ادامه دارد

در طول جنگ ۴۴ روزه، ارتش آذربایجان از پهپادهای انتهاری هاروپ و همچنین دیگر پهپادهای انتهاری ساخت اسرائیل-آذربایجان و همچنین پهپادهای تهاجمی بایراکتار تی‌بی۲ استفاده گسترده ای کرد. این پهپادها برای حملات دقیق به تجهیزات و نیرو‌های ارمنستان و همچنین افزایش دقت آتش توپخانه و انجام شناسایی مورد استفاده قرار گرفتند. در حال حاضر، ارتش بسیاری از کشورها، از جمله ایالات متحده، تجربه نظامی ارتش آذربایجان را مورد بررسی قرار می دهند. پیش بینی می شود ارتش آذربایجان به مدرن سازی خود با سلاح های مبتنی بر جدیدترین فن آوری ادامه دهد.

همچنین بخوانید: علی‌اف: پهپادهای بایراکتار به تنهایی یک میلیارد دلار خسارت به ارمنستان وارد کردند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا