اجتماعیایرانتحلیل و گزارشجهانسلامتی و زندگی

توصیه هلند به مجردها در رابطه با نیاز جنسی: تعریف داستان های اروتیک برای یکدیگر از راه دور

مسئولان هلندی به افراد مجرد توصیه کردند برای پیشگیری از ابتلا به کووید ۱۹ به‌جای «رابطه جنسی» از راه دور هم می توانید با تعریف کردن داستان‌های اروتیک برای یکدیگر دست به «خود ارضایی» بزنید.

مسئولان هلندی همچنین به افراد مجرد ین توصیه را نیز کردند که برای پیشگیری از ابتلا به کووید ۱۹ بجای رابطه جنسی به در آغوش گرفتن صرف شریک موردی خود و نوازش کردن وی اکتفا کنند.

به گزارش یورونیوز، موسسه ملی بهداشت عمومی و محیط زیست این کشور ضمن تاکید بر لزوم رفع نیاز جنسی بعد از قریب دو ماه قرنطینه با انتشار یک کتابچه راهنما در باره ویروس کرونا و رابطه جنسی، بر لزوم رعایت حفظ فاصله گذاری اجتماعی در راه مبارزه با شیوع این ویروس همه گیر تاکید کرده است.

در این کتابچه راهنما بر ضرورت رعایت فاصله یک و نیم متری میان افراد و سکس تنها با فردی که به‌طور منظم با او ارتباط جنسی دارند، تاکید شده است. همچنین در ادامه این توصیه‌ها از افراد خواسته شده در صورتی که شریک جنسی آنها به ویروس کرونا مبتلا شده، فعلا از رابطه جنسی دوباره با او خودداری کنند.

اما به افراد مجردی که شریکی در زندگی خود ندارند ولی به هر دلیلی به داشتن یک رابطه فیزیکی تمایل دارند توصیه شده تعداد افرادی که با آنها در تماس هستند را به‌شدت کاهش و به در آغوش گرفتن فردی که ملاقاتش می کنند اکتفا کنند.

هلندی ها اجازه داشته‌اند بشرط حفظ فاصله گذاری اجتماعی حداکثر پذیرای سه میهمان در منزل خود باشند. موسسه ملی بهداشت این کشور به آندسته از میزبانان و میهمانان مجردی که تمایل به برقراری رابطه جنسی با یکدیگر دارند توصیه کرده که هر دو سعی کنند روابط با اشخاص دیگر را محدود کنند چرا که هر چه تعداد تماس ها و ملاقات ها بالاتر رود احتمال آلوده شدن به ویروس کرونا هم به همان میزان افزایش می یابد.

موسسه ملی بهداشت هلند در بخش دیگری از این راهنما «سکس از راه دور» را به عنوان یک گزینه مطمعن در شرایط فعلی، به همه شهروندانش توصیه کرده است. با این توضیح که ضمن رعایت فاصله فیزیکی و از راه دور هم می توانید با تعریف کردن «داستان های اروتیک» برای یکدیگر دست به «خود ارضایی» بزنید.

آمستردام برچیدن برخی محدودیت های قرنطینه ای را از چند روز پیش در دستور کار قرار داده است. با اینکه سکس در ازای مزد در این کشور قانونی است اما خانه‌هایی که در هلند خدمات جنسی ارایه می‌دهند، بدلیل ویروس کرونا دستکم تا پایان تابستان تعطیل خواهند بود.

تعداد افراد آلوده به ویروس کرونا تا روز جمعه در هلند به مرز ۴۴ هزار نفر رسیده و بیش از ۵ هزار و ۶۰۰ نفر هم تاکنون قربانی کووید ۱۹ در این کشور شده اند.

از سوی دیگر مینو محرز، عضو کمیته کشوری مبارزه با بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ایران، با یادآوری اینکه ویروس کرونا در همه بدن فرد مبتلا رسوخ می‌کند، گفت: به همین دلیل امکان انتقال آن از طریق رابطه زناشویی وجود دارد.

انتشار خبری از سوی محققان چینی مبنی بر وجود ویروس کرونا در اندام تناسلی افراد مبتلا به بیماری کووید ۱۹، به نگرانی ها در زندگی زناشویی افزوده شده است.

براساس این تحقیق که تارنمای «مدیکال اکسپرس» آن را منتشر کرده، محققان این ویروس را در اسپرم ۶ نفر از ۳۸ مردی که به کووید ۱۹ مبتلا بودند مشاهده کرده‌اند که حال چهار نفر از آنها وخیم و دو نفر دیگر در حال بهبودی بود.

موضوعی که انجمن پزشکی دارو و درمان باروری آمریکا نسبت به آن واکنش نشان داده و عنوان کرده که با توجه به انجام تحقیقات درباره امکان انتقال ویروس کرونا از راه رابطه جنسی هنوز دقیقا مشخص نیست که میزان ماندگاری این ویروس در اسپرم افراد مبتلا تا چه زمانی‌ است اما عاقلانه است که برای رعایت ایمنی، از تماس زناشویی با مردان یا زنان دارای علائم، تا ۱۴ روز و عدم مشاهده علائم خودداری شود.

به گزارش «ایرنا» خانم محرز با بیان اینکه شواهد نشان داده که سایر ویروس‌های عفونی از جمله «زیکا» و «ابولا» با رابطه جنسی منتقل می شوند، خاطرنشان کرد: با این مطالعه جدید و یافته های پیشین، می توان گفت امکان انتقال ویروس از طریق رابطه جنسی امکانپذیر است.

وی با تاکید بر اینکه رعایت فاصله فیزیکی به عنوان اصلی ترین راه برای مقابله با کرونا در تمامی صحنه های زندگی باید رعایت شود، افزود: وقتی یک بیماری در خون و همه جا وجود دارد، در ترشحات واژینال و اچ ای وی و بقیه موارد هم خواهد بود. بنابراین اگر فردی مبتلا به ویروس کرونا باشد به طور حتم انتقال دهنده ویروس هم خواهد بود.

عضو کمیته مقابله با کرونا با تاکید بر اینکه کسی که مبتلا است نباید در زمان مسری بودن رابطه زناشویی برقرار کند، تصریح کرد: در مورد افرادی که نمی دانند مبتلا به ویروس کرونا هستند یا نه، می توان یادآور شد در صورت ناقل بودن، از طریق نزدیک بودن به هم انتقال می دهد چرا که این ویروس بیشتر در حلق و بینی نهفته است.

وی ضمن بی ربط خواندن ابتلا به کرونا و احتمال افزایش ناباروری خاطرنشان کرد: تحقیقات و مشاهدات عینی هم ثابت کرده که کرونا از مادر مبتلا به ویروس به جنین هم منتقل نمی شود و گزارشی نداشتیم که ناباروری بیاورد.

محرز تاکید کرد: البته این نیاز به بررسی طولانی مدت دارد و از زمان شیوع این بیماری زمانی نگذشته که احتمال ناباروری مشخص شود. اما قانونا خانواده ها نباید از این موضوع نگران باشند زیرا اگر این احتمال وجود داشت، احتمال ابتلا ویروس کرونا از مادر به جنین هم باید دیده می شد که خوشبختانه تاکنون شاهد این مساله نبودیم.

مینو محرز همچنین درباره انتقال ویروس کرونا به افراد مبتلا به ایدز هم تصریح کرد: افراد مبتلا به ایدز که تحت درمان هستند، به دلیل اینکه سه نوع داروی ضدویروسی مصرف می کنند از ابتلا به ویروس کرونا مصون هستند.

محرز یادآور شد: ضمن اینکه در درمان اولیه کرونا هم به دلیل اینکه در تحقیقات مشخص شد به نوعی بخشی از ویروس اچ آی وی در ترکیب ویروس کرونا دیده شده از همین نوع داروهای اچ آی وی مثبت تجویز می شد.

وی ادامه داد: در مطالعه ای که در بیمارستان امام خمینی(ره) تهران هم داشتیم و بیش از ۲۰ هزار مریض مبتلا به کرونا بستری و ۱۸ هزار مراجعه کننده سرپایی داشتیم، تنها سه مورد اچ آی وی مثبت بودند که از آنها دو نفر اصلا از این موضوع خبر نداشتند و یک نفر آگاه به اچ آی وی خود بود که تست کرونای آنان منفی اعلام شد.

محرز توضیح داد: این افراد چون تحت درمان هستند نقص ایمنی بدن ندارند ضمن این که به علت داروهای ویروسی که مصرف می کنند عملا دیده شده که ویروس کرونا نگرفته اند.

وی خاطرنشان کرد: این افراد ناقل هم نیستند زیرا تست کرونای آنان همواره منفی است اما این به معنای رعایت نکردن نکات ایمنی نیست بلکه باید در کنار رعایت فاصله اجتماعی و نکات بهداشتی، مراقبت های سلامتی بیشتری نسبت به خود و دیگران داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا