خاورمیانه

هفت سال از کودتای نافرجام ترکیه سپری می‌شود

هفت سال از کودتای نافرجام گروه تروریستی فتو که مردم غیور ترکیه جان خود در مقابل کودتاگران سپر کردند، می گذرد.

سه روز تا هفتمین سالگرد بزرگداشت «روز دموکراسی و اتحاد ملی ترکیه» که مردم غیور ترکیه در مقابل عناصر تروریست و کودتاگر فتو ایستاده و کودتا را شکست دادند، باقی‌مانده است.

هفت سال از کودتای نافرجام گروه تروریستی فتو که مردم غیور ترکیه جان خود در مقابل کودتاگران سپر کردند می گذرد.

گروه تروریستی فتو که برای رخنه به “مویرگ‌های دولت” تحت عنوان جماعت تلاش داشت با کودتا زمام امور را به دست بگیرد، با اتحاد مردم با شکست سهمگینی مواجه شد.

پس از روی کار آمدن مجدد حزب عدالت و توسعه با کسب 49 درصد آرا در انتخابات سراسری 10 نوامبر 2015، این گروه تروریستی که می‌دانست دولت با تصمیمات شورای عالی نظامی (YAŞ)، عوامل نفوذی فتو را اخراج خواهد کرد، با تصمیم دادستانی کل ازمیر مبنی بر بازداشت عوامل عضو این گروه از جمله ژنرال‌ها متزلزل شدد

در این دوره عوامل گروه تروریستی با اقداماتی مانند احضار هاکان فیدان، رئیس سازمان اطلاعات و مقامات ارشد کشوری تلاش زیادی برای تضعیف دولت کردند.

گروه تروریستی فتو، پس از ناکامی آخرین چاره دست به کودتا زد.

سخنان فتح الله گولن، سرکرده گروه تروریستی فتو در تاریخ 19 مارس دعوت بود. به دنبال این دستور گولن، عوامل این گروه در سازمان‌های نظامی و غیرنظامی مقدمات کودتا در سراسر ترکیه آغاز و تا ساعت 03:00 روز 16 جولای این کار را انجام دادند.

ساعاتی قبل از این اقدام خائنانه، یک سرگرد خلبان هلیکوپتر به مقر سازمام اطلاعات رفته رفت و نقشه پلید گروه تروریستی فتو را گزارش داد.

اقدامات به کودتای نظامی در شب 15 تا 16 جولای 2016 به لطف اقدامات رهبری کشور و سازمان‌های مجری قانون و همچنین شهروندان عادی به طور قاطع سرکوب شد. در آن روز غم انگیز 251 نفر جان باختند.

فتح‌الله گولن رهبر تروریست‌های فتو در پنسیلوانیا زندگی می‌کند. ترکیه به دنبال استرداد وی از ایالات متحده است.

پس از شکست کودتای گروه تروریستی فتو، 15 جولای به عنوان روز دموکراسی و وحدت ملی در ترکیه گرامیداشته می‌شود.

آناتولی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا