آذربایجانایران

قرار منع تعقیب پرونده هادی قلیزاده فعال حرکت ملی آذربایجان صادر شد

شعبه ۲۲ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان تبریز با صدور قرار نهایی، برای اتهامات هادی قلیزاده فعال حرکت ملی آذربایجان قرار منع تعقیب صادر کرده است.

قلیزاده که در مراسم تشییع و خاکسپاری مرحوم استاد علی جنگجو خالط آباد در تاریخ ۱۶آذر ۱۴۰۲ دستگیر شده بود پس از انتقال به پلیس اطلاعات و امنیت شهرستان تبریز ، ضبط گوشی همراه و بازجویی چند ساعتی آزاد شده بود.

در ادامه برای این فعال مدنی آذربایجانی پرونده‌ای با اتهامات «تبلیغ علیه نظام» و «اخلال در نظم و اسایش عمومی» تشکیل شده بود که جلیل جبارخودی بناب قاضی شعبه ۲۲ بازپرسی عمومی و انقلاب شهرستان تبریز با ذکر دلایلی همچون «… صرف پخش تراکت با مضمون ذکر شده در پرونده دلیل بر تحقق ارکان و عناصر متشکله بزههای مذکور نمی باشد و نبود ادله محکمه پسند به خاطر حاکمیت اصل برائت… » اقدام به صدور قرار منع تعقیب برای این فعال مدنی کرده است.

پیشتر این فعال آذربایجانی برای جلب توجه افکار عمومی به وضعیت بحرانی دریاچه اورمیه، در اقدامی نمادین با آویزان نمودن بنری با عنوان «اؤزوموز اوچون/گؤلوموز اوچون» بر روی کوله پشتی خود اقدام به پیاده روی مسیر تبریز تا دریاچه اورمیه نموده بود که پس از این اقدام با تهدید اداره اطلاعات روبرو شده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا