آذربایجانایران

قاضی خطاب به علیرضا فرشی؛ خودتان را برای اجرای حکم اقامت اجباری به دادسرای باغملک معرفی کنید

علیرضا فرشی فعال حرکت ملی آذربایجانی که اخیراً از زندان اوین آزاد شده،روز ۲۵ اردیبهشت۱۴۰۲ در دفتر شعبه اجرای احکام کیفری دادسرای مقدس واقع در زندان اوین حاضر گردیده و مقرر شده است طی روزهای آتی جهت اجرای حکم اقامت اجباری خود را به دادسرای شهر باغملک از توابع استان خوزستان معرفی کند.

آقای فرشی با انتشار مطلبی در صفحه اینستاگرامی خویش خبر داده است محمد مهردادی در شعبه اجرای احکام کیفری دادسرای مقدس به این فعال شناخته شده آذربایجانی اطلاع داده است با در دست داشتن معرفینامه طی روزهای آتی جهت اجرای حکم اقامت اجباری در دادسرای شهر باغملک استان خوزستان حاضر شود.

آقای فرشی خطاب به دادیار شعبه مذکور گفته است:«سیستم‌ قضایی آرزوی «ایشله‌مزدن دیشله‌مک!» (بدون کار کردن خوردن!) رو با روش خودش برا من برآورده کرده و بیش از سه ساله بدون کار و‌ درآمدزایی بیکار بیکارم و بخشی از این سالها رو‌ هم در زندان ‌یا بیرون زندان با پس‌انداز و … سر کرده‌ام و الانم فکر نمی‌کنم از عهده رهن و اجاره کردن خونه و تجهیزش … در یک شهر غریب بر بیام. حداقل محل خوابی در تبعیدگاه در اختیارم می‌ذارید؟»

که دادیار شعبه در این خصوص گفته است:«اقامت اجباری همین است دیگر! همه چیز بر عهده خودت است. برو شکر خدا را کن که حداقل آزاد هستی

علیرضا فرشی دیزج یئکانلی شامگاه چهارشنبه‌ ۱۹ بهمن ماه ۱۴۰۱ در حالی که سه سال و ۳ ماه از دوران محکومیت چهارسال حبس خود را سپری کرده بود، از زندان اوین آزاد شد.

آقای‌ فرشی متولد ۱۳۵۷،  فارغ التحصیل برنامه‌نویسی از دانشگاههای صنعتی شریف و تهران، استاد اخراجی دانشگاه بین المللی جلفا، بنیانگذار کمپین هر روستای تورک یک کتابخانه تورکی، عضو بنیاد ملی نخبگان، فرزند فرمانده شهید و متولد مرند از فعالین مدنی شناخته شده در آذربایجان است که سالها در راستای حقوق تورکها و آذربایجانی‌ها در ایران مبارزه و از این رو بارها بازداشت و به زندان محکوم شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا