جهاندانش و فن آوریسلامتی و زندگی

فاز نخست شهرک بیمارستانی ۲ هزار و ۶۸۲ تخت‌خوابی استانبول راه‌اندازی شد

فاز اول بیمارستان باشاک‌شهیر استانبول که دارای فضای سربسته تقریباً ۱ میلیون متر مربع و ظرفیت ۲ هزار و ۶۸۲ تخت‌خواب است، افتتاح شد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در یک ویدیو کنفرانس گفت: «ما این پروژه را که شامل ۱۰ بیمارستان شهری می‌باشد با روش همکاری بخش دولتی و خصوصی در مقابل چشمان متعجب جهان به بهره برداری رساندیم.»

آقای اردوغان همچنین گفت: «ما در نظر داریم تا پایان امسال، اکثر ۸ بیمارستان شهر خود را به مرحله خدمات دهی برسانیم و بقیه را در سال آینده عملیاتی کنیم.»

رسانه‌های ترکیه نوشتند که که این بیمارستان با توجه به ظرفیت تختهای مراقبت ویژه‌اش بزرگترین و مجهزترین بیمارستان اروپاست.

فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه هم گفت: «یكی از امن ترین مکان‌های ما در زمینه مبارزه با بیماری همه گیر کرونا، بیمارستان های شهر است. وقتی كه بیمارستان شهر سانجاك‌تپه را نیز بعد از باشاک‌شهیر راه‌اندازی كنیم، دو پایگاه اصلی بهداشتی در دو طرف استانبول خواهیم داشت.»

وی همچنین افزود: «هنگامی که همه به بهره برداری رسید، بالاترین ظرفیت بیمارستان با مراقبت های ویژه‌ در اروپا خواهد بود که در یک مجتمع جمع شده است.»

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا