ایرانجهانسلامتی و زندگی

چهارمین محموله دارویی از آلمان وارد ایران شد

صادق نامدار، مدیرکل گمرک بازرگان از ورود چهارمین محموله مواد اولیه دارویی از آلمان از طریق مرز ساری‌سو در ترکیه خبر داد. تحویل این محموله دارویی بعد از آنکه آمریکا مجوز تراکنش مالی با بانک مرکزی ایران را صادر کرد عملی شده است.

به گزارش دویچه‌وله، صادق نامدار، مدیر کل گمرک بازرگان در خصوص جزئیات ورود محموله دارویی آلمان به ایران توضیح داده است که این محموله در مجموع ۲۰ هزار و ۷۶۳ کیلوگرم اقلام دارویی شامل محصولات آزمایشگاهی و شیمیایی و مواد اولیه دارو  است.

مدیر کل گمرک بازرگان در ادامه گفت پس از آنکه امکان واردات دارو از طریق مرز بازرگان میسر نشد، با توافق مدیران مرزی ایران و ترکیه، از طریق بازارچه مرزی ساری ‌سو در ماکو وارد شده است.

مدیرکل گمرک بازرگان ارزش اقلام دارویی ارسال شده از آلمان را حدود ۲۵۰ هزار یورو برآورد کرده است.

نخستین محموله دارویی خریداری شده از کشور آلمان نیز حدود سه هفته پیش به میزان ۲۶ تن از طریق مرز ترکیه وارد ایران شده است.

موافقت آمریکا با صدور دارو و غذا به ایران

صدور دارو و دیگر اقلام بشر دوستانه چون مواد غذایی به ایران بعد از موافقت آمریکا با آن امکان​پذیر شده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا ۲۷ فوریه (هشتم اسفند) مجوز تراکنش مالی با بانک مرکزی ایران در رابطه با تجارت اقلام خاص انسان‌دوستانه را صادر کرده است. این وزارتخانه که معمولا تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران را اعلام و سخت‌ترین تحریم‌ها را تابحال وضع کرده است این بار برای تجارت اقلامی چون دارو و مواد غذایی از طریق کانال مالی سوئیس مجوز صادر کرده است.

کانال بشردوستانه موسوم به “شتا” SHTA  که زیر نظر خزانه‌داری آمریکا فعالیت می​​کند، از ۳۰ ژانویه ۲۰۲۰ در سوئیس آغاز به کار کرده تا از طریق آن دارو و تجهیزات پزشکی، اقلام کشاورزی و خوراکی مستثنی از تحریم‌های ایالات متحده به ایران صادر شوند.

نخستین محموله دارویی شامل داروهای درمان سرطان و داروهای مورد نیاز برای پیوند عضو به ارزش دو میلیون و ۵۵۰ هزار دلار در ۲۷ ژانویه به ایران صادر شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا