جهان

هند یک شبکه‌ قاچاق انسان به روسیه برای مشارکت در جنگ اوکراین را خنثی کرد

دولت هند اعلام کرد یک «شبکه بزرگ قاچاق انسان» که مردان جوان را از این کشور با فریب و وعده کاریابی به سفر به روسیه ترغیب کرده و سپس به مشارکت در جنگ علیه اوکراین مجبور می‌کرد را منهدم کرده است.

دفتر تحقیقات مرکزی هند در ساعات پایانی روز پنج‌شنبه 17 اسفند اعلام کرد که تاکنون حدود 35 مرد جوان در چارچوب این طرح به روسیه اعزام شده‌اند.

این آمار ارائه شده از سوی دفتر تحقیقات مرکزی هند تقریباً دو برابر آمار 20 مرد جوانی است که قبلاً از سوی وزارت خارجه هند گزارش شده بود.

به گفته منابع خانوادگی، حداقل دو مردی که به قصد کار با عنوان «دستیار» در ارتش روسیه به این کشور رفته بودند، سر از جبهه جنگ اوکراین درآورده و در درگیری‌ها کشته شده‌اند. سفارت هند در روسیه مرگ یکی از این افراد را تایید کرده است.

اداره مرکزی تحقیقات هند در بیانیه‌ای اعلام کرد که قاچاقچیان انسان که در چندین ایالت هند فعال هستند، جوانان را از طریق پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی و از طریق عوامل محلی هدف قرار داده‌ و به سفر به روسیه ترغیب می‌کنند.

در این بیانیه همچنین آمده است: «شهروندان هندی برای جنگیدن آموزش دیده و بر خلاف میل خود در خط مقدم نبرد بین روسیه و اوکراین استقرار داده شدند

دفتر تحقیقات مرکزی در این‌باره افزود که جستجوها در تعدادی از مکان‌ها از جمله دهلی‌نو، پایتخت هند، و بمبئی پایتخت مالی این کشور در جریان است و وجوهی بالغ بر 50 میلیون روپیه (605000 دلار) به همراه برخی اسناد و مدارک و سوابق الکترونیکی، کشف و ضبط شده است.

این دفتر تحقیقات ادامه داد: «متهمان برای بازجویی در نقاط مختلف دستگیر شدند».

در همین راستا، وزارت خارجه هند اعلام کرد که تمام مواردی که در آن اتباع هندی با فریب برای شرکت در جنگ به روسیه کشانده شده‌اند را «به شدت با مسکو مورد بحث قرار داده است».

از آغاز جنگ میان روسیه و اوکراین در فوریه 2022، هزاران نفر در هر دو سوی جبهه کشته شده‌اند.

کشورهای هند و روسیه برای دهه‌ها از روابط نزدیکی برخوردار بوده‌اند، و دهلی نو از محکوم کردن روسیه به خاطر عملیات نظامی آن در اوکراین امتناع کرد و از هر دو طرف متخاصم خواست تا از طریق گفتگو و دیپلماسی به درگیری‌ها پایان دهند.

هند اما به‌رغم تحریم‌های غربی اعمال شده علیه مسکو، خرید نفت خود از روسیه را تشدید کرد که این رویکرد دهلی‌نو خشم کشورهای غربی را برانگیخته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا