آذربایجانایرانجهان

درخواست حمایت از حقوق آذربایجان در ایران

لطفا این طومار را برای حمایت از حمایت از حقوق آذربایجان در ایران امضا کنید. با هم میتوانیم تغییری پدید آوریم!

من به عنوان یک شهروند نگران و عضوی از جامعه آذربایجان جنوبی، عمیقاً از نقض مداوم حقوق آذربایجانی های قومی ساکن ایران ناراحت هستم. آذربایجانی ها با جمعیتی بالغ بر 30 میلیون نفر، بخش قابل توجهی از جامعه متنوع ایران را تشکیل می دهند. اما حقوق آنها در ماه های اخیر به طور سیستماتیک و شدید نقض شده است.
یکی از مسائل مهمی که نیاز به توجه فوری دارد، مشکل کمبود آب در مناطقی است که آذربایجانی ها در آن زندگی می کنند. این موضوع در چند سال گذشته تشدید شده و منجر به عواقب ناگواری برای معیشت انسان و پایداری محیط زیست شده است. مقامات ایرانی نسبت به حل این بحران بی تفاوتی نشان داده اند و وضعیت رو به وخامت را تشدید کرده اند.
عدم اقدام مقامات ایرانی نه تنها نشان دهنده بی توجهی آنها به حقوق اساسی بشر است، بلکه بی توجهی عمدی آنها را نسبت به رسیدگی به نگرانی های زیست محیطی در مناطق آذربایجانی نشین نیز نشان می دهد. این سهل انگاری عواقب شدیدی مانند بیابان زایی و عدم تعادل اکولوژیکی را در پی داشته است.
علاوه بر این، سیاست های یکسان سازی فرهنگی که بر آذربایجانی ها تحمیل شده است، حق آنها را برای حفظ و تجلیل از میراث منحصر به فرد خود تضعیف کرده است. سرکوب زبان و فرهنگ آذربایجانی افراد را از بیان کامل خود و شرکت در جامعه بدون تبعیض یا تعصب محدود می کند.
علاوه بر این تخلفات، گزارش‌ها حاکی از آن است که دستگیری‌های خودسرانه، بازداشت‌های بدون روند قانونی، و محاکمه‌های ناعادلانه در بین آذربایجانی‌های ساکن در داخل مرزهای ایران رو به افزایش است. این اقدامات حقوق اساسی بشر مانند آزادی بیان، تجمع، بیان و اجتماع را نقض می کند.
بسیار مهم است که ما صدای خود را در برابر این بی عدالتی هایی که برادران و خواهران آذربایجانی ساکن در ایران با آن روبرو هستند، بلند کنیم. امروز با امضای این طومار:
1) ما از مقامات ایرانی می خواهیم که برای رسیدگی به مشکلات کمبود آب که آذربایجانی های ساکن در داخل مرزهای خود با آن مواجه هستند، اقدام فوری انجام دهند.
2) ما از دولت ایران می‌خواهیم که به جای تحمیل سیاست‌های همسان‌سازی، به تنوع فرهنگی با ترویج فراگیری احترام بگذارد.
3) ما از مقامات ایران می‌خواهیم که از حقوق اساسی بشر، از جمله آزادی بیان، تجمع، بیان و اجتماع برای همه آذربایجانی‌ها اطمینان حاصل کنند.
4) از سازمان‌ها و دولت‌های بین‌المللی می‌خواهیم که وضعیت ایران را از نزدیک رصد کنند و آنها را به خاطر نقض حقوق آذربایجان بازخواست کنند.
زمان آن فرا رسیده است که با برادران و خواهران آذربایجانی خود در ایران همبستگی کنیم. بیایید آگاهی خود را در مورد این نقض ها افزایش دهیم و برای آینده ای تلاش کنیم که در آن همه بتوانند از حقوق اساسی خود بدون ترس و تبعیض برخوردار شوند.
لطفا این طومار را برای حمایت از حمایت از حقوق آذربایجان در ایران امضا کنید. با هم میتوانیم تغییری پدید آوریم!

https://chng.it/n9yvTzVKFx

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا